فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین رتبه بندی ۱۰۰شرکت برتر ایران نشان داد:

گروه بهمن با سه نماینده پیشتاز بخش خصوصی کشور شد

عصر خودرو- مراسم معرفی پانصد شرکت برتر ایران برگزار شد و صحنه اقتصادی و صنعتی بازیگران خود را شناخت. رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران از سوی سازمان مدیریت صنعتی که حدود دو دهه سابقه دارد هر سال بیشتر از گذشته مورد توجه فعالان اقتصادی کشور و برنامه‌ریزان کلان کشور قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه رتبه بندی ۵۰۰ شرک برتر ایران با گذشت دو دهه آن است که همچنان بخش خصوصی سهم چندانی در این صف آرایی ندارد و با اغماض شاید به تعداد انگشتان یک دست هم شرکت با مالکیت خصوصی در جمع صد شرکت برتر ایران نمی‌توان یافت و عمده بازیگران فهرست صد شرکت برتر ایران در اختیار شرکت های خصولتی است.

گروه بهمن با سه نماینده پیشتاز بخش خصوصی کشور شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» اما درباره پیشتازترین مالکیت و مدیریت خصوصی در صنعت خودرو اوضاع کاملا متفاوت است و گروه بهمن با مالکیت عمده بخش خصوصی ، شرکت بهمن موتور با مالکیت صد در صدی گروه بهمن تا به امروز و شرکت کروز به‌عنوان بزرگترین تامین کننده قطعات صنعت خودرو موفق شده اند در جمع کاروان صد شرکت برتر ایران قرار بگیرند. علیرغم اینکه شرکت کروز بورسی نیست ولی مالکین این شرکت با درک درست از فعالیت سازمان مدیریت و نتایج اثربخش این رتبه بندی در افکار عمومی و نزد تصمیم سازان حاکمیتی در ارائه آمار رسمی خود جهت تببین این رتبه بندی مهم مشارکت می کنند.

    این رفتار اگر از سوی فعالان بزرگ بخش خصوصی در سایر صنایع هم دنبال شود شاهد کیفیت بالاتر رتبه بندی در دسته صدتایی اول خواهیم بود. سه درصد سهم در بین صد شرکت برتر ایران، موفقیت بزرگی است که در سال های پیش رو می تواند ادامه پیدا کند و شرکت های با مالکیت این گروه در جمع صد شرکت برتر افزایش پیدا کند. کروز و گروه بهمن در طی سال های دهه اول قرن جدید شانس دارد تا تعداد شرکت‌های تحت مالکیت خود را حداقل به میزان پنج شرکت یا بیشتر افزایش دهد.
    استمرار توجه به ترکیب بازیگران فهرست پانصد شرکت برتر ایران نشان‌دهنده جهت حرکت صنایع مختلف و نیز حرکت گروه های کوچک و بزرگ اقتصادی کشور است.
    اینکه صنعت خودرو با مالکیت بخش خصوصی در فهرست صد شرکت برتر ایران، صاحب سه کرسی است اتفاق میمونی است که در صنایع دیگر نشانی ازاین موفقیت دیده نمی شود.
    گروه بهمن با کسب رتبه 54 ، کروز با رتبه 55 و نیز شرکت بهمن موتور با کسب رتبه 86 موفقیت مالکیت بخش خصوصی صنعت خودرو ایران را در صحنه اقتصادی و صنعتی ایران را علیرغم همه فشارهای سیاسی و اجتماعی خلق کرده‌اند.
    همچنین ذکر این نکته ضروری است که گروه بهمن سال گذشته حائز رتبه 70 شده بود و در بررسی های سال جاری 100 شرکت برتر ایران، این گروه با رشد 16 رتبه ای به جایگاه 54 رسیده است.

    *اصغر خسروی مردخه

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو