فونیکسریمکسبهتام

انجام معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها الزامی است

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه انجام معاینه فنی برای موتورسیکلت الزامی است گفت: از ابتدای سال تاکنون فقط ۳۰۷ دستگاه موتورسیکلت به مراکز این ستاد مراجعه کردند.

انجام معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها الزامی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ستاد معاینه فنی شهر تهران، شادی مالکی افزود: طبق قانون هوای پاک انجام معاینه فنی برای همه وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت در دوره های زمانی منظم الزامی است و باید موتورسیکلت‌ها نیز سالانه برای انجام معاینه فنی به مراکز مراجعه کنند.

    وی یادآور شد: تهران 11 خط معاینه فنی مختص موتورسیکلت دارد که روزانه ظرفیت ارائه خدمات به یکهزار موتورسیکلت را داراست.

    مالکی ضمن قدردانی از پلیس راهور تهران بزرگ که در دریافت معاینه فنی برای موتورسیکلت‌های تحت راهبری پیشگام شده، در توضیح این فراخوان اظهار داشت: به منظور ساماندهی وضعیت معاینه فنی موتورسیکلت‌ها بنا بر نشست‌های مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و ستاد معاینه فنی خودروهای تهران موافقت شد فراخوان و انجام معاینه فنی موتورسیکلت‌ها در مراکز معاینه فنی شهر تهران به صورت تدریجی و در چند مرحله برنامه‌ریزی شود.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: در مرحله نخست ناوگان موتورسیکلت تحت راهبری سازمان‌ها و شرکت‌ها فراخوان خواهد شد که به صورت نمادین امروز بخشی از موتورسیکلت‌های تحت راهبری پلیس به مراکز مراجعه کرده است.

    وی ادامه داد: در مرحله بعدی موتورسیکلت‌های پر تردد و کار شامل این طرح خواهد شد.

    مدیر عامل ستاد معاینه فنی تاکید کرد: این برنامه نمادین با هدف اطلاع رسانی به راکبان موتورسیکلت در مورد الزام به دریافت معاینه فنی و تاکید پلیس به رعایت قانون در این ارتباط برنامه‌ریزی شده است.

    مالکی درباره اهمیت انجام معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز گفت: سهم موتورسیکلت‌ها در انتشار سالانه آلاینده‌های گازی 21.3 درصد و ذرات معلق 10.1 درصد است همچنین طبق اعلام پلیس راهور تهران بزرگ 43درصد از تصادفات فوتی در شهر تهران مربوط به موتورسیکلت‌ها است؛ این آمار نشان می‌دهد پایش مستمر موتورسیکلت‌ها بدون تردید می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و تصادفات درون شهری تاثیرگذار باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو