فونیکسریمکسبهتام

خرید جک دوستون در حاله‌ای از ابهامات ! چرا جک چینی یک سوم قیمت است؟

عصر خودرو- به گزارش شرکت رادمن، یکی از برترین شرکت های تامین و خدمات پس از فروش تجهیزات تعمیرگاهی خودرو و خطوط مونتاژ، در سالهای اخیر واردات تجهیزات چینی بسیار افزایش داشته است.

خرید جک دوستون در حاله‌ای از ابهامات ! چرا جک چینی یک سوم قیمت است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، همانطور که میدانید تجهیزات تعمیرگاهی در دنیا توسط شرکت های اروپایی و آمریکایی نهادینه شده است. قیمت یک سوم تجهیزات چینی، خصوصا در جک‌ دوستون، بسیار خریداران را در ابهاماتی فرو میبرد. متاسفانه با توجه به عدم توانایی تشخیص مزایا و معایب جک‌ ها، خریداران ترجیح به خریدن تجهیزات ارزان قیمت و غیر استاندارد میکنند. این موضوع خطرات بسیاری را بوجود می آورد . همچنین جدا از خطرات، ضررهای مالی هنگفتی را متوجه خیداران خواهد کرد. در این مقاله سعی کرده‌ایم در مورد جک‌ های دوستون توضیحاتی را ارائه دهیم. علاقه مندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت رادمن مراجعه کنند.

     

    جک دو ستون چیست ؟

    جک دو ستون یک بالابر بسیار مشهور و پرکاربرد در صنعت خودرو است. همانطور که از نام این محصول پیداست، با دو ستون طرف هستیم. این ستون‌ها به الکتروموتور‌هایی مجهز هستند. وظیفه الکترو‌موتور، بالابردن خودرو توسط مکانیزم هیدرولیکی یا مکانیکی است. این تجهیز دارای مزایا فراوانی نسبت به دیگر جک‌هاست. از قیمت مناسب‌تر گرفته تا دسترسی بالاتر به زیر خودرو نسبت به دیگر جک‌ها. همچنین دارای عیوبی است که نمیتوان آنها را در نظر نگرفت. لذا در انتخاب این جک‌ باید با مشاور مخصوص تجهیزات تعمیرگاهی مشورت شود.

    انواع جک‌ دو ستون

    بالابرهای دو ستون به نوع مکانیکی و هیدرولیکی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این بالابرهای دوستون هیدرولیکی و مکانیکی دارای انواع گوناگونی هستند. آشنایی با طرز کار و انواع مدل های جک‌ دو ستون، نه تنها در انتخاب و خرید مدل مناسب موثر است، بلکه از درصد استفاده نا صحیح و غیر کاربردی که عمر مفید دستگاه را کاهش می‌دهد، می‌کاهد. جک‌ های دو ستون با بیشترین میزان محبوبیت و همچنین کاربری گسترده، در بسیاری از تعمیرگاه های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به این محبوبیت، نیاز است شناخت کاملی از آن صورت پذیرد تا در خرید دچار اشتباه نشوید. بهترین راه برای تشخیص بعد از مشاوره از تیم رادمن، استفاده از تجربیات خودروسازان‌ برتر کشور است. در هیچ تعمیرگاه و نمایندگی خودروسازان‌ برتر کشور از برندهای متفرقه استفاده نمیگردد.

    مزایای جک‌ دو ستون

    اصلی‌ترین مزیت جک‌ دوستون نسبت به جک‌ قیچی، قیمت جک‌ دو ستون آن است. بدلیل محبوبیت این نوع جک، تولید آنها بیشتر و در نتیجه قیمت ساخت آن کمتر است. بعد از قیمت میتوان به این موارد اشاره نمود:

    • دسترسی عالی به زیر خودرو
    • اشغال فضای کم نسبت به جک‌ چهارستون
    • هزینه نگهداری کمتر نسبت به جک‌ قیچی
    • در دسترس بودن لوازم و تعمیرکار
    • مکانیزم ساده
    • طول عمر مفید بالا
    • قابل جابجایی و نصب در محلی دیگر


    جک دو ستون هیدرولیک
    اساس این نوع از بالابرها براساس فشار روغن تولید شده توسط پمپ و در نتیجه خروج پیستون از سیلندر می باشد. حرکت بازوها به بالا توسط نیروی انتقال یافته پیستون، توسط زنجیر و یا سیم بکسل، می‌باشد. در واقع دو ساختار در جک‌ دوستون هیدرولیکی موجود است. در ساختار اول جک‌ هیدرولیک، پیستون به زنجیر و در برخی دیگر مستقیم به سیم بکسل متصل است. این در حالی است که در طرف دیگر، سیم بکسل به بازوها اتصال دارد که با خارج شدن پیستون از سیلندر بازوها به سمت بالا حرکت خواهند کرد.

    جک دوستون هیدرولیکی تک سیلندر

    در نمونه تک سیلندر، روغن به سیلندر منتقل میشود و نیروی سیلندر، توسط سیم بکسل و یا مکانیزم زنجیر به ستون مقابل انتقال میابد. توسط این مکانیزم دو کالسکه جک‌ همزمان بالا میروند.  این مکانیزم در جک‌ های چینی و متفرقه بسیار مرسوم است. این نوع جک‌ در عین داشتن قیمت کمتر، بسیار هزینه بر هستند. بدلیل تحمل بار و وزن توسط سیم بکسل، این جکها دچار خرابی های وسیعی میشوند. ضمن اینکه تحمل بار توسط سیم بکسل در استانداردهای مطرح دنیا غیر ایمن است.

    جک دوستون هیدرولیکی دو سیلندر

    در نمونه دو سیلندر، هر ستون خود دارای سیلندری مجزا است. شلنگ انتقال دهنده روغن، باید تا سیلندر دوم کشیده شود تا بتواند روغن آن را تامین کند. محل عبور این سیم بکسل‌ها و شلنگ‌ها در هر نوع، اتصال بین دو ستون است. اگر این اتصال در قسمت زیرین باشد، به آن اتصال از پایین و اگر بالای جک‌ باشد، به آن اتصال از بالا میگوییم. این نوع جک‌ ها بیشترین فراوانی و محبوبیت را دارند. زیرا هم قیمت آنها منصفانه تر است و هم هزینه تعمیرات و نگهداری آنها مقرون بصرفه است. البته این موارد در صورت خرید از برند‌های مطرح دنیاست. جهت مطالعه مشخصات بهترین جک‌ دوستون موجود در کشور از برند بندپک اینجا کلیک کنید.

    جک دو ستون ماردونی یا مکانیکی

    جک دو ستون مکانیکی دارای مکانیزم پیچ و مهره است. به این صورت که کالسکه جک‌ به مهره متصل است و ثابت میماند. با چرخش ماردون توسط نیروی ایجاد شده الکتروموتور، کالسکه بالا یا پایین می‌آید. بدلیل داشتن این مکانیزم، نیازی به قفل‌کن های مکانیکی نداریم. تا ماردون نچیپد، مهره از جایش تکان نمیخورد. پس نیازی به قفل کن نیست و فشار روی سیستم مهره و ماردون است. جهت جلوگیری از سقوط خودرو،‌ از دو مهره استفاده میگردد.

    جک دوستون مکانیکی تک موتوره

    جک دوستون مکانیکی میتواند دارای یک موتور الکتریکی باشد. در این صورت نیاز است که نیروی آن به ستون مجاور نیز انتقال یابد. بین ستون اول و دوم رابطی باید قرار گیرد. رابط در این نوع جک‌ یک سیستم زنجیر و خورشیدی در انتهای ماردون است. البته مکانیزم بهینه تری نیز در جک‌ های ایتالیایی راوالیولی وجود دارد. این مکانیزم شفتی و گیربکسی است. این ابداع تنها توسط این شرکت انجام شده و توسط شرکت رادمن، نماینده انحصاری آن در ایران بفروش میرسد. جهت مطالعه مشخصات این جک‌ کلیک کنید.

    جک دوستون مکانیکی دو موتوره

    در جک‌ دوستون مکانیکی دوموتوره، هر ستون دارای الکترو موتور مجزا است.  پس نیازی به رابط انتقال قدرت نداریم. اما نکته مهم در این نوع جک، همترازی دو ستون است. در حرکت جک، باید ستون چپ و راست در یک ارتفاع قرار گیرند. در غیر این صورت سقوط خودرو و جک‌ محتمل است. این فرآیند توسط سنسور دور شمار صورت میگیرد. این سنسور در دو ستون وجود دارد و از طریق کابل بهم متصل‌اند. این کابل از لوله‌‌ی نازک بالای دستگاه عبور کرده است.

    قیمت جک‌ دو ستون دست دوم

    تعیین قیمت جک‌ دوستون دست دوم دارای ریزه کاری‌های زیادی است. این قیمت بر اساس قیمت روز دستگاه، میزان کارکرد، سلامت جک، میزان سلامت قطعات مصرفی مانند سیم بکسل، تفلونی‌ها و … است. در دنیا قیمت تجهیزات دست دوم از 25 درصد الی 50 درصد نمونه نو آن است. اما این اعداد در بازار ایران بالاتر است. این بالا بودن قیمت نتیجه عدم آگاهی خریدار است. بهترین گزینه برای خرید تجهیزات دست دوم، خرید از شرکت های معتبر با گواهی نامه صحت عملکرد است. همچنین فقط سعی در تهیه برندهای مشهور اروپایی و آمریکایی کنید. برندهای چینی و متفرقه، در نود درصد مواقع قابل تعمیر نیستند. صحت این ادعا را در بازار دست دوم این تجهیزات میتوانید تحقیق کنید.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت رادمن مراجعه کرده و با مشاورین آن در تماس باشید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم