فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی وزارت صمت عنوان کرد:

پیش‌بینی رشد تولید خودرو در سال آینده

مثلث تعدیل قیمت خودرو چیست؟

عصر خودرو- سخنگوی وزارت صمت، افزایش تولید در داخل، واردات خودرو از خارج و عرضه در بورس کالا را از عوامل تعدیل قیمت خودرو دانست.

پیش‌بینی رشد تولید خودرو در سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایبِنا، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در رابطه با پیش بینی رشد تولید خودرو در سال آینده بیان کرد: برنامه ریزی برای رشد تولید در سطح تقاضا صورت می‌گیرد، تقاضای کشور ما حدود یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو است که باید از محل تولید داخل تامین شود، ظرفیت خودروسازی کشور ما حدود 3 میلیون دستگاه است، اما به علت وجود گلوگاه‌هایی نمی‌توان برای تولید آن زمان دقیقی را مشخص کرد.

    واکنش سخنگوی وزارت صمت به یکی از نمایندگان مجلس

    وی در پاسخ به این پرسش که طبق گفته یکی از نماینده‌های مجلس آمار تولید خودرو دروغ است، پاسخ این گزاره را چه می‌دهید؟ تصریح کرد: تمام دغدغه یک نماینده باید مشکلات حوزه انتخابی خود باشد، اما این نماینده تمامی این موارد را رها کرده و به دروغ گفتن در مورد صنعت خودرو می‌پردازد، آیا تولید خودرو موردی است که بتوان آن را کتمان کرد، تا به امروز 950 هزار خودرو تولید شده که این عامل پنهان کردنی نیست.

    سخنگوی وزارت صمت در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا بیان کرد: اگر از منظر قیمت کارخانه به خودرو نگاه کنیم، بورس کالا محلی برای افزایش قیمت کارخانه و تبدیل آن به قیمت حاشیه در بازار است، با این نگاه بورس کالا باعث گرانی شده است.

    وی ادامه داد: از منظر قیمت بازار آزاد بورس کالا، محلی است برای تعدیل قیمت بازار یعنی عرضه‌های صورت گرفته تا 200 میلیون تومان کمتر از قیمت بازار است، بنابراین هردو نگاه درست است و عقیده ما این است که بازار باید با افزایش تولید و اشباع از سمت عرضه به تعادل برسد و در این بستر به دلیل حذف دلالان، بورس کالا می‌تواند به صورت موقت جایگاه خوبی را پیدا کند.

    قالیباف افزود: با عرضه خودرو در بورس کالا از قیمت آن در کارخانه تا بازار آزاد آگاه هستیم، در حالی که اگر این عرضه در بورس کالا اتفاق نمی‌اُفتاد از قیمت کارخانه تا بازار آزاد آگاه نبودیم و نمی‌دانستیم برای آن چه اتفاقی رخ می‌دهد، اما به مرور زمان با افزایش تولید و رسیدن به نقطه اشباع مثل گذشته خودروساز‌ها می‌توانند خودرو‌های خود را به فروش برسانند، تمام مسائل در خودرو با افزایش تولید و واردات به عنوان ابزاری برای تنظیم بازار خودرو قابل حل است.

    سخنگوی وزارت صمت در رابطه با مثلث تعدیل قیمت خودرو گفت: یکی از اضلاع تعدیل قیمت خودرو، افزایش تولید است که این میزان در 9 ماه امسال رشد 18 درصدی داشته ، به صورتی که در 10 ماهه امسال 1 میلیون خودرو تولید شده، اما درکل سال گذشته حدود 750 هزار خودرو تولید شده است.

    وی در پایان تاکید کرد: راس دوم برای تعدیل قیمت خودرو واردات است که در 6 امسال 200 هزار دستگاه خودرو وارد شده، همچنین بورس کالا نیز به عنوان ضلع سوم در قالب بستری برای فروش نقش آفرینی کرده البته باید به سمت حالت طبیعی فروش خودرو حرکت کنیم، چون در هیچ جای دنیا خودرو در بورس عرضه نمی‌شود در مجموع با این سه ضلغ التهابات بازار خودرو را کنترل خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو