فونیکسریمکسبهتام

هیچ کمبودی در زمینه تامین بنزین وجود ندارد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به‌منظور مدیریت تأمین و توزیع سوخت کشور در روزهای پیش رو، کمیته مقابله با بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت روزانه نشست‌هایی برگزار می‌کند.

هیچ کمبودی در زمینه تامین بنزین وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اکبر نژادعلی درباره روند توزیع سوخت در منطقه سیستان و بلوچستان اعلام کرد: نفت سفید مرتب به این منطقه ارسال می‌شود و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

    او همچین از راه‌اندازی مخزن‌دار ریلی برای انتقال نفت سفید به زاهدان از طریق انبار نفت بندرعباس خبر داد و گفت: با تغییراتی در خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی بندرعباس، نفت سفید با مخزن‌دار ریلی در حال انتقال به منطقه است و نخستین محموله نیز امروز به زاهدان رسید، همچنین سوخت جایگزین با نفت‌کش‌های جاده‌پیما در مناطق زاهدان، زابل و ... توزیع می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر موجود بودن سوخت کافی و ارسال سوخت به مقدار مورد نیاز، بیان کرد: هفته گذشته در زابل و سراوان نیز کالابرگ تازه دریافت نفت سفید اعلام شد و مردم می‌توانند از طریق فروشندگی‌ها سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند، همچنین ارسال سوخت رایگان به درب منازل نیز ادامه دارد.

    نژادعلی درباره شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان گفت: علت این شلوغی، تقاضای بالا برای دریافت سوخت در این استان است که در مواقع عادی نیز وجود دارد.

    او با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی در زمینه تأمین بنزین وجود ندارد، بیان کرد: سوخت در این منطقه با کارت سوخت قیمت دوم نیز عرضه می‌شود و به‌دلیل تقاضای بالای دریافت بنزین، جایگاه‌های عرضه شلوغ می‌شوند.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: با وجود شرایط سخت سرما و اُفت فشار گاز و لزوم به‌کارگیری ناوگان سوخت‌رسانی برای تأمین سوخت نیمه شمالی کشور، بنزین موردنیاز این منطقه نیز با به‌کارگیری همه امکانات، مطابق سهمیه استان سیستان و بلوچستان تأمین و توزیع می‌شود.

    نژادعلی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان سه باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی وجود دارد که این جایگاه‌ها فعال است و سوخت‌رسانی به خودروها در حال انجام است.

    او همچنین از فعال شدن تعدادی از جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی که در هفته گذشته به‌دلیل قطعی شبکه گاز غیرفعال شده بودند، خبر داد و گفت: برودت شدید هوا و پایداری این برودت، طی هفته گذشته سبب افت فشار گاز و در نتیجه چالش‌هایی در نقاط انتهایی شبکه سراسری گاز کشور شد که به‌منظور حفظ شبکه گاز در این استان‌ها، تعدادی از جایگاه‌های سی‌ان‌جی غیرعملیاتی شدند و سوخت‌رسانی ویژه به نقاط انتهایی نظیر تربت جام، خراسان جنوبی و بخش جنوبی خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنان از فعال شدن همه جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در شهر تهران خبر داد و بیان کرد: بعضی از جایگاه‌های عرضه در بعضی از شهرستان‌های شمالی همچنان غیرعملیاتی هستند و همین موضوع باعث افزایش مصرف بنزین شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: قطع شدن گاز جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی باعث افزایش مصرف بنزین شد که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در بحث ذخیره‌سازی، چالشی نداشتیم.توصیه ویژه ما این است که همواره بهینه مصرف کنیم و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مؤثر در این زمینه ضرورت دارد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با اشاره به ذخیره‌سازی مناسب گاز مایع پیش از کاهش دمای هوا، در نقاط شمالی کشور گفت: گاز مایع به مقدار کافی به تأسیسات نقاط سردسیر ارسال شده است که این فرآورده از طریق شرکت‌های گاز مایع در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

    نژادعلی همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برای کاهش دوباره دمای هوا هوا در هفته آینده گفت: به‌منظور مدیریت تأمین و توزیع سوخت کشور در روزهای پیش رو، کمیته مقابله با بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت روزانه نشست‌هایی برگزار می‌کند و تصمیم‌های روزانه در این باره گرفته می‌شود و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده، این هفته را نیز بدون چالش سپری کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو