فونیکسریمکسبهتام

گران فروشی در بازار لوازم یدکی

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران گفت: در لوازم ‌یدکی خودرو گران‎‌فروشی نداریم و گرانی به وجود آمده بر عهده کسبه این حوزه نیست؛ بلکه به دلیل بی‌ثباتی در بازار ارز است.

گران فروشی در بازار لوازم یدکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین ‎آلات تهران در مورد قیمت لوازم یدکی بیان کرد: متأسفانه بی ثباتی در بازار ارز، موجب افزایش قیمت ها در بازار لوازم یدکی خودرو شده است.

    وی افزود: قسمتی از لوازم یدکی وارداتی هستند و مواد اولیه تولید داخل نیز از کشورهای خارجی وارد می شود به همین دلیل افزایش قیمت های ارزی بر این بخش نیز اثرگذار است.

    حسینی با بیان اینکه حدود 15 درصد از قطعات تولید داخل هستند اظهار کرد: بالغ بر 80 درصد قطعات خودروهای داخلی تولید داخل هست؛ اما به طورکلی و با در نظرگرفتن کلیه خودروها 15 درصد قطعات تولید داخلی است. همچنین مواد اولیه بسیاری از قطعات تولید داخل نیز از کشورهای خارجی وارد می شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران همچنین بیان کرد: یکی از معضلات بخش خصوصی و اصناف در حوزه تمام کالاها، بی ثباتی قیمت ارز است؛ لذا همین بی ثباتی در موج گرانی کالاها اثرگذار خواهد بود.

    وی تصریح کرد: دولتمردان باید در به ثبات رساندن قیمت ارز کوشا باشند؛ چرا که افزایش 30 درصدی قیمت ارز در مدت کمتر از یک ماه قابل توجیه نیست و کشور را دچار مشکل و سفره مردم را کوچک می کند. خودروسازان نیز در افزایش قیمت اثرگذارند و توزیع خودرو در بورس نیز موجب افزایش قیمت شده است.

    حسینی با ابراز تأسف از افزایش قیمت چشمگیر لوازم یدکی در شرکت های بزرگ و خودروسازی ها نسبت به سهم بازار بیان کرد: در بازار لوازم یدکی، نظارت وجود دارد و چون بازار رقابتی است، قیمت تقاضا و عرضه خودبه خود تعیین می شود. در لوازم یدکی خودرو گرانفروشی نداریم و گرانی به وجود آمده بر عهده کسبه این حوزه نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو