فونیکسریمکسبهتام

تامین ۷۰ درصد لاستیک سنگین کشور با واردات

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی بر لزوم پیگیری و مساعدت وزارت صمت برای رفع کمبودها و تامین نیازهای کامیون‌داران و رانندگان فعال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد.

تامین ۷۰ درصد لاستیک سنگین کشور با واردات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، شهریار افندی‌زاده در جلسه کارگروه پایش با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی در زمینه تامین کالاها و اقلام اساسی کشور از طریق تولید و واردات است، اظهار کرد: هماهنگی های لازم برای تحقق اهداف حمل و نقل، ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری در بخش جابجایی بار و مسافر و بهبود وضعیت معیشت صنعت رانندگان نیز توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رصد این امور در کارگروه پایش تاکنون صورت گرفته و در آینده نیز با جدیت بیشتری به این امر اهتمام خواهیم داشت.

    وی حمل و نقل را موتور محرک صنعت و اقتصاد کشور دانست و بر لزوم ارتقاء کیفیت و خدمات قابل ارائه این بخش تاکید داشته و در عین حال لازمه آن را ایجاد بستر مناسب، پر بازده و با توجیه اقتصادی برای فعالان این بخش بیان کرد.

    وی بر لزوم پیگیری و مساعدت وزارت صمت برای رفع کمبودها و تامین نیازهای کامیون داران و رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

    در این جلسه شرکتهای تولید کننده روغن موتور در برخی از پایانه‌های باری از جمله در پایانه‌های استان تهران قزوین و سیستان و بلوچستان مستقر شده اند. همچنین مقرر شد در راستای تامین نیاز کامیون داران به روغن موتور و توزیع مناسب و بی واسطه روغن هماهنگی های لازم بین وزارت صمت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای افزایش این مراکز در سایر استانها صورت پذیرد.

    همچنین نیاز سالانه کشور به انواع لاستیک سنگین حدود یک میلیون و دویست هزار حلقه است که در حال حاضر تنها 30 درصد نیاز بازار از تولید داخل و 70درصدمابقی از طریق واردات تأمین می شود که در این زمینه همکاری وزارت صمت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اصناف مرتبط از الزامات برای توزیع عادلانه و بی واسطه این کالاست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو