فونیکسریمکسبهتام

توان تولید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس در کشور

عصر خودرو- ­دبیر انجمن خودروسازان گفت: توان تولید حداقل ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس در کشور را داریم، اما هیچ گاه از این ظرفیت استفاده نشده است.

توان تولید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، احمد نعمت بخش افزود: اکنون همه بدنه اتوبوس در داخل ساخته می‌شود و خودروسازان می‌توانند به هر تعداد که سفارش بگیرند، حتی در سه شیفت کاری، اتوبوس‌های سفارشی را بسازند.

    وی با تاکید بر اینکه واردات اتوبوس کمکی به جهت ایجاد اشتغال و ارزآوری نمی‌کند، گفت: ساخت اتوبوس در کشور نه تنها باعث ایجاد اشتغال می‌شود بلکه کمک به داخلی سازی صد در صدی آن نیز می‌شود و می‌توان اینگونه حتی از خروج ارز جلوگیری کرد. شهرداری و وزارت راه اگر قرارداد طولانی مدت با خودروسازان ببندد، دیگر نیازی به واردات نیست و می‌توان نیاز کشور را از طریق خودروسازان داخلی برطرف کرد.

    دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه از طریق وزارت صمت مخالفت خود را با واردات اتوبوس اعلام کرده ایم اضافه کرد: اکنون 8 اتوبوس ساز در کشور داریم که می‌توانند نیاز صد در صد کشور را برطرف کنند و تا زمانی که می‌توانیم اتوبوس تولید کنیم، چه نیازی به واردات است؟ ,

    نعمت بخش گفت: زمانی می‌گویند که با خودروسازان قرار داد بسته شده، اما آن‌ها نتوانستند خودرو تحویل دهند، آن زمان می‌توانیم بگوییم که واردات انجام دهید، اما اکنون که هیچ قرار دادی با خودروسازان بسته نشده چرا باید اتوبوس وارد شود؟

    وی افزود: واردات خودرو نوعی خیانت به کشور است به ویژه آنکه این واردات روی خودرو‌های دست دوم متمرکز است. هزینه بیش از یک هزار میلیارد تومانی که شهرداری برای واردات این اتوبوس‌ها در نظر گرفته را به راحتی می‌تواند بخش بزرگی از صنعت اتوبوس سازی کشور را از بحران فعلی خارج کند و چرخ صنعت را به گردش در آورد.

    نعمت بخش ادامه داد: عدم تخصیص بودجه کافی برای خرید اتوبوس از خودروسازان داخلی، سال‌های بسیاری است که این بهانه را به شهرداری داده تا از خرید اتوبوس ساخت داخل و نوسازی و تامین ناوگان جلوگیری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو