فونیکسریمکسبهتام

در ماه ژانویه

تسلا تولید خود را در چین کاهش می‌دهد

عصر خودرو- تسلا در نظر دارد بر اساس یک برنامه داخلی اعلام شده توسط رویترز، برنامه کاهش تولید خود را در ماه ژانویه در کارخانه خود در شانگهای اجرا کند و کاهش تولیدی را که از این ماه آغاز کرده بود تا سال آینده تمدید کند.

تسلا تولید خود را در چین کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، طبق برنامه رویترز، شرکت خودروسازی تسلا به مدت 17 روز در ژانویه بین سوم تا نوزدهم ژانویه تولید خواهد کرد و تولید خودروهای الکتریکی را از 20 ژانویه تا 31 ژانویه برای یک استراحت طولانی در سال نو چینی متوقف خواهد کرد. تسلا علتی برای کاهش تولید در برنامه تولید خود مشخص نکرده است.

    سهام تسلا در روز سه‌شنبه (27 دسامبر) نزدیک به 8 درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته رسید. این سهام از ابتدای اکتبر بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. رویترز گزارش داده است که تسلا روز شنبه تولید در کارخانه خود در شانگهای را به حالت تعلیق درآورد و طرحی را برای توقف بیشتر کار در این کارخانه در هفته آخر دسامبر در نظر گرفته است.

    آخرین کاهش تولید تسلا در شانگهای در بحبوحه موج فزاینده بیماری کووید پس از عقب‌نشینی چین از سیاست صفر کووید در اوایل ماه جاری صورت گرفت. این حرکت با استقبال کسب‌وکارها مواجه شده است، اگرچه عملیات تولید خارج از تسلا را مختل کرده است.

    تسلا نیز مانند سایر خودروسازان، با کاهش تقاضا در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، مواجه شده است. در اوایل این ماه، تسلا یک انگیزه اضافی برای خریدارانی که در ماه دسامبر خودروهای خود را در اختیار دارند، ارائه کرد. این شرکت علاوه بر یارانه‌ای برای هزینه‌های بیمه، قیمت خودروهای مدل 3 و مدل Y را تا 9 درصد در چین کاهش داده است.

    بانک بین‌المللی بازرگانان چین (CMBI) در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد که میانگین خرده‌فروشی روزانه تسلا در چین از اول تا 25 دسامبر نسبت به سال قبل 28 درصد کاهش داشته است. تسلا از اول تا 25 دسامبر 36 هزار و 533  خرده فروشی در چین ثبت کرده است.

    کارخانه تسلا در شانگهای مجموعه‌ای است که حدود 20 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند و بیش از نیمی از تولید تسلا در سه فصل اول سال 2022 را به خود اختصاص داده است. تسلا هدفی را برای رشد 50 درصدی در تولید و تحویل خودروهای الکتریکی در سال 2022 تعیین کرده است. تحلیلگران بر اساس پیش‌بینی‌ها برای سه ماهه چهارم که به زودی به پایان می‌رسند، انتظار دارند تولید کمتر از این هدف و نزدیک به 45 درصد باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو