فونیکسریمکسبهتام

مرسدس بنز سی۶۳ اس ئی-پرفورمنس؛ ۱۰۰ هزار دلار برای نهایت لذت از یک ۴ سیلندر! +عکس

عصر خودرو- مرسدس بنز از جدیدترین و خاص ترین عضو کلاس C رونمایی کرد. خودرویی که با نام کامل آ ام گ سی۶۳ اس ئی-پرفورمنس مدل ۲۰۲۴ (۲۰۲۴ Mercedes-AMG C۶۳ S E-Performance)شناسایی می شود.

مرسدس بنز سی۶۳ اس ئی-پرفورمنس؛ ۱۰۰ هزار دلار برای نهایت لذت از یک ۴ سیلندر! +عکس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، این دلبر آهنی با رنگ مشکی مات از پیشرانه توربوشارژ 4 سیلندر 2 لیتری در هماهنگی با یک موتور الکتریکی استفاده می کند. مجموع خروجی پیشرانه 671 اسب بخار و گشتاور 1019 نیوتن متر است.

مرسدس برای پیشرانه سی63 اس ئی-پرفورمنس انتخاب جالبی دارد زیرا دستیابی به این اعداد چشمگیر که بالا اشاره شد، آن هم از یک تپنده 4 سیلندر بسیار جلب نظر می کند. طبیعتا اولین اقدام، انتخاب توربوشارژرهای بزرگ تر در مقایسه با دیگر محصولات این کلاس مانند سی43 است.

سیستم توربودوقلو مرسدس به همراه پیشرانه احتراقی برابر با 469 اسب بخار خروجی و 545 نیوتن متر گشتاور دارد. اما اینجاست که فرمول یک موتور الکتریکی و بسته باتری 6.1 کیلووات ساعت لیتیم-یون وارد ترکیب می شود که با محور عقب در ارتباط است. جالب آنکه روح و اساس طراحی این قسمت از تیم فرمول 1 مرسدس-آ ام گ الهام گرفته شده است.

این سامانه الکتریکی حدود 201 اسب بخار را به محاسبات عددی پیشرانه اضافه می کند. البته میزان حضور موتور الکتریکی در عملکرد و خروجی کلی پیشرانه بستگی به انتخاب نوع رانندگی توسط راننده دارد که در حالت RACE به بالاترین عملکرد خود می رسد و البته این تنها برای یک شروع آتشین به مدت 10 ثانیه خواهد بود. در بالاترین میزان عملکرد و در پایدارترین حالت، این موتور الکتریکی حدود 94 اسب بخار را به چرخه عملکرد پیشرانه اضافه می کند.

در بخش جعبه دنده از نمونه 9 سرعته اتوماتیک استفاده شده است. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

با این ویژگی ها، خودرو طی 3.3 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با 280 کیلومتر برساعت است.

متوسط مصرف سوخت 6.9 لیتر برای هر 100 کیلومتر رانندگی محاسبه شده است. مرسدس سی63 اس ئی-پرفورمنس قابلیت پیمایش حدود 13 کیلومتر در حالت الکتریکی خالص را دارد.
با وزنی برابر با 2086 کیلوگرم دارد تا یکی از سنگین ترین سدان های کامپکت بازار جهانی لقب بگیرد.

تریم پایه در بازار آمریکا 84 هزار دلار قیمت خواهد داشت(زمان عرضه: سه ماهه پایانی 2023) و در نمونه ای که تصاویرش برای این مطلب استفاده شد با توجه به حضور آپشن، برچسب قیمت عدد 102 هزار دلار را نشان می دهد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو