فونیکسریمکسبهتام

طرح جدید پلیس براى برخورد با متخلفین پلاک

رانندگان در کدام مسیر‌ها اقدام به تخلف می‌کنند؟

عصر خودرو- رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی از رانندگان در ارقام پلاک دستکاری مى کنند.

رانندگان در کدام مسیر‌ها اقدام به تخلف می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی اصغر شریفی اظهار کرد: در  مورد پلاک دو موضوع مطرح می شود که موضوع اول  این است که برخی  از  رانندگان در  ارقام پلاک دستکاری  می  کنند مانند اینکه عدد 1 را به دو تبدیل می  کند که این اقدام جرم است و بر  اساس ماده ٧٢۰ قانون مجازاتاسلامی  حبس  از  شش ماه تا یکسال برای  این فرد بهمراه دارد .

    وی افزود : یعنی  اگر  پلیس  با چنین مواردی  روبرو گردد بدون اغماض  با این فرد برخورد کرده و فرد مجرم به دادسرا معرفی  خواهدشد .

    سرهنگ شریفی گفت : ولی  زمانی  هست که راننده با استفاده از  وسایلی  مانند ماسک ، دستمال  و یا گل آلود کردن و یا هر  وسیلهای  دیگر  اقدام به پوشش پلاک می  نمایند.

    رییس مرکز اطلاع رسانی  پلیس راهور تهران بزرگ  بیان کرد  : در  طرحی  که راهنمایی و رانندگی  اجرا خواهد کرد به این صورت استکه همکاران بنده در  ورودی  های  طرح ترافیک مستقر  هستند چرا که بیشترین تخلافت پوشش و مخدوشی  پلاک در  این محدوده هاانجام می شود و از  پلاک متخلفین و بدون جرو بحث  عکس  گرفته و راننده متخلف  را جریمه می  نمایند .

    وی  گفت : عکس  گرفته شده به مرکز اجراییات تحویل داده می شود و همکاران بنده در  این مرکز با فرد خاطی تماس  گرفته و وی  رابه کلاس  آموزشی  فراخوان می  نمایند .

    سرهنگ شریفی تصریح کرد : دلیل این کار  هم این است  که خیلی  از  مردم به تخلفات پلاک خیلی  ساده نگاه می  کنند و در  اینکلاس  راننده متخلف  آموزشهای  لازم را می بیند و توجیه و ارشاد می  گردد که این تخلف  را دیگر  انجام ندهد .

    وی  ادامه داد : ولی  اگر  راننده به کلاس  مراجعه نکند و دوبار  برای  وی  پیامک ارسال گردد ، آنوقت توسط  راهنمایی و رانندگی ،عبارت منع خدمات روی  پلاک آنها درج می  گردد و اگر  بخواهند خلافی  بگیرند و یا نقل و انتقال انجام دهند ، خدمات آنان بسته میشود و این کار  تا زمانی  که به کلاس  مراجعه نکنند پابرجاست .

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط