فونیکسریمکسبهتام

راهکار های جلوگیری از یخ زدن ماشین در سرما

عصر خودرو- فصل های پاییز و زمستان همواره برای رانندگان فصل های دردسرسازی هستند. از باد کم لاستیک ها تا باتری های مرده گرفته تا مشکلات موتور و خطوط سوخت یخ زده، هوای زمستان می تواند مشکلاتی را در جاده ها ایجاد کند.

راهکار های جلوگیری از یخ زدن ماشین در سرما
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب که توسط مجموعه بزرگ نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی تهیه و تنظیم شده است به بررسی مشکلات ماشین ها در فصل سرما می پردازیم.

    یخ زدگی خودرو در سرما

    هنگامی که دما کاهش می یابد، انواع مشکلات ممکن است برای ماشین شما پیش بیاید، از خالی بودن باتری گرفته تا کاهش فشار تایر. یکی از جدی ترین عیوب مکانیکی که می تواند در زمستان رخ دهد، یخ زدگی موتور است. ضد یخ مناسب از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا موتور را بدون یخ زدن در زمستان خنک نگه می دارد. اگر مشکوک هستید که سیستم خنک کننده ماشین شما ممکن است یخ زده باشد، باید به چندین علامت و نشانه و همچنین چندین باید و نباید توجه کنید تا به شما کمک کند از وارد کردن آسیب های پرهزینه به موتور خودرو جلوگیری کنید.

    اولین اقدام ریختن ضدیخ در آب رادیاتور خودرو است تا خودرو یخ نزند. تعویض صافی بنزین‌ هم از الزامات هر خودرویی در فصل سرماست. روغن موتور‌ را هم چک و اگر نیاز بود آن را تعویض کنید. سعی کنید در فصل زمستان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشید. قبل از شروع فصل سرما، چرخ‌های ماشین و لنت‌های ترمز را بررسی کنید تا ماشین هنگام ترمز روی یخ زدگی‌ها دچار مشکل نشود.

    نمایشگاه اتومیبل صمد شکرالهی شرایط ویژه ای را برای خرید اقساطی خودرو فراهم کرده است که بتوانید به صورت اقساطی خودرو های مورد نظر خود را تهیه کنید.

    نشانه های یخ زدگی ماشین

    در صبح های زمستانی هنگامی که استارت می زنید، صدایی جیغ مانند از موتور ماشین خواهید شنید. این نشان می دهد که پمپ آب ماشین شما یخ زده است و این صدا صدای سر خوردن تسمه فن روی قرقره است. ممکن است بلوک سیلندر (جزئی که در صورت بروز هر گونه آسیبی برای درست کردن آن گران‌تر است) نیز یخ زده باشد. از طرف دیگر، اگر ماشین خود را روشن کنید و شروع به رانندگی کنید، فقط متوجه می شوید که موتور شروع به گرم شدن بیش از حد می کند، این می تواند نشانه ای از یخ زدن سیستم خنک کننده باشد. موتورهای خودرو به جریان ثابت ضد یخ نیاز دارند تا در دمای بهینه کار خود، حتی در سردترین صبح‌های زمستانی حفظ شوند. اگر موتور بیش از حد گرم شود، این می تواند نشان دهد که رادیاتور یخ زده است و مایع خنک کننده/ضد یخ آنطور که باید در گردش نیست. هر یک از علائم بالا را تجربه کنید و مهم است که احتراق را در اسرع وقت خاموش کنید (اگر فراتر از مسیر خود حرکت کرده اید، برای انجام این کار کنار بکشید). هر کاری که انجام می‌دهید، بیشتر از این خودرو را نرانید، زیرا این کار می‌تواند به موتور شما آسیب زیادی وارد کند.

    علاوه بر خودرو های صفر بازار، می توانید برای خرید خودرو کارکرده نیز به مجموعه شکرالهی مراجعه کنید تا همکاران ما کارشناسی کامل خودرو را در اختیار شما قرار دهند و اطلاعات مربوط به معاینه فنی خودرو را با شما به اشتراک بگذارند.

    اگر خودرو یخ زده بود، چه کارهایی باید انجام دهیم

    در صورت یخ زدگی سیستم خنک کننده، کار دیگری نمی توانید انجام دهید. کارشناسان رانندگی زمستانی، توصیه می کنند قبل از رسیدن آب و هوای سرد زمستان، قدرت مایع خنک کننده/ضد یخ خودروی خود را بررسی کنید. توصیه می کنیم از مخلوط 50:50 خنک کننده/ضد یخ مبتنی بر اتیلن گلیکول در سیستم خنک کننده در طول زمستان استفاده کنید، راه حلی که بدون توجه به آب و هوا و در تمام طول سال از خودروی شما محافظت می کند.

    • با خودرو شروع به حرکت نکنید: بدون جریان ثابت مایع خنک کننده/ضد یخ، موتور به سرعت شروع به گرم شدن بیش از حد می کند و حتی ممکن است در نتیجه فشار نصب ناشی از انسداد در سیستم خنک کننده منفجر شود.

    • یخ زدگی ها را آب کنید: برای سرعت بخشیدن به فرآیند ذوب، می توان از بخاری فن دار که در جلوی رادیاتور قرار گرفته است استفاده کرد. هنگامی که مستقیماً به سمت خودرو اشاره می شود، گرمای تولید شده باید به ذوب سریعتر مایع منجمد کمک کند. با این حال، آنچه مهم است این است که تا زمانی که مطمئن نشده اید سیستم خنک کننده کاملاً آب شده است، خودرو را رانندگی نکنید. بهترین کار آن است که روی قسمت‌های مختلف موتور آب گرم بریزید تا یخ‌ها آب شوند و سپس ماشین را زیر آفتاب قرار دهید تا یخ‌زدگی‌ها کاملا برطرف شود. اگر باز هم در روشن کردن ماشین دچار مشکل شدید داخل رادیاتور آب گرم بریزید تا یخ زدگی‌های داخل رادیاتور هم برطرف شود.

    کاهش مقدار شارژ باتری خودرو در سرما

    باتری‌های وسایل نقلیه زمانی که دما به زیر صفر می‌رسد، 33 درصد شارژ خود را از دست می‌دهند و زمانی که دما به زیر صفر می‌رسد، بیش از 50 درصد شارژ را از دست می‌دهند. نگهداری ضعیف باتری و عمر باتری نیز می تواند توانایی شارژ باتری را کاهش دهد. اگر در هنگام استارت زدن خودروی خود با لنگ کند یا کلیک می کنید، وقت آن است که باتری خود را بررسی کنید. و اگر باتری شما بیش از سه سال عمر کرده است، وقت آن رسیده است که آن را تعویض کنید.

    کاهش باد لاستیک‌ ها در زمستان

    مهم است که آج لاستیک‌ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها می توانند جاده های زمستانی را تحمل کنند. به ازای هر 10 درجه کاهش دما، تایرهای شما می توانند یک پوند فشار را از دست بدهند. فیلمن خاطرنشان می کند که این می تواند باعث سایش زودرس لاستیک‌ های شما و کاهش مسافت پیموده شده بنزین‌ شما شود.

    تعویض روغن ماشین در زمستان

    روغن موتور شما باید برای زمستان آماده شود. در دمای پایین، روغن باید در برابر غلیظ شدن مقاوم باشد تا راحت تر به تمام قسمت های متحرک موتور شما جریان یابد. همچنین، اگر روغن بیش از حد غلیظ باشد، می تواند باعث کندی لنگ و آسیب احتمالی به پمپ روغن شود و باعث سخت تر شدن موتور شود که مصرف سوخت را کاهش می دهد. روغن 5 وات معمولاً برای استفاده در زمستان توصیه می شود.

    روشن نگه داشتن خودرو پیش از حرکت

    قبل از حرکت در یک روز سرد، چند دقیقه به ماشین خود فرصت دهید تا گرم شود. این به مایعات اجازه می دهد تا جریان پیدا کنند و شیلنگ ها و تسمه های سرد آب شوند. این به جلوگیری از فشار بر موتور کمک می کند و به خودرو اجازه می دهد کارآمدتر کار کند.

    نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی واقع در کرج ،45 متری گلشهر، گلزار غربی، قبل از پل حسین آباد می باشد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو