فونیکسریمکسبهتام

چرا عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مصرف کننده است؟

عصر خودرو- عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالای ایران که سه شنبه هفته سپری شده با عرضه تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک ادامه یافت، نشان داد، خرید خودرو از بورس کالا به نفع مصرف کننده است زیرا قیمت نهایی این محصول ها در مقایسه با قیمت بازار آزاد گویای آن است که خرید خودرو از بورس کالا حتی با احتساب تمام هزینه های جانبی و نیز خواب پول، سود قابل توجه ۴۳ تا ۱۸۷ میلیون تومان را نصیب خریداران کرد.

چرا عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مصرف کننده است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از کالاخبر ، روز سه شنبه 8 آذر بورس کالای ایران برای نخستین بار شاهد عرضه تارا و پژو 207 اتوماتیک بود که در این عرضه ها خریداران سودهای قابل توجهی کسب کردند؛ به طوری که در روز مذکور 50 دستگاه پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای سبز کله غازی با قیمت پایه 285 میلیون تومان روی تابلو رفت که در نهایت این محصول با قیمت میانگین 420 میلیون تومان فروخته شد.

    به این ترتیب خریداران این محصول با احتساب تمام هزینه های جانبی و نیز خواب پول سود 155 میلیونی را در جیب خود گذاشتند، زیرا قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول به 500 میلیون تومان می رسد در حالی که متوسط قیمت آن در بازار آزاد 655 میلیون تومان است.

    همچنین در روز سه شنبه 50 دستگاه پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای نقره ای تیتانیوم با قیمت پایه 285 میلیون تومان روی تابلو رفت که در نهایت با میانگین قیمت 462 میلیون تومان فروخته شد که خریداران این محصول نیز سود 110 میلیونی کسب کردند زیرا محاسبه قیمت این محصول با هزینه های جانبی و خواب پول 545 میلیون تومان است، در حالی که این محصول در بازار آزاد به قیمت 655 میلیون تومان فروخته می شود.

    آمارها همچنین از سود 75 میلیونی خریداران 207 اتوماتیک سقف شیشه ای مشکی آبنوس از طریق بورس کالا نسبت به بازار آزاد حکایت دارد زیرا این محصول در بورس کالا با قیمت پایه 285 میلیون تومان روی تابلو رفت و در نهایت به قیمت 492 میلیون تومان فروخته شد. این در حالی است که قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی 551 میلیون تومان و با احتساب خواب پول 580 میلیون تومان است و این به معنای سود 75 میلیون تن تومانی خریداران این خودرو است.

    همچنین خریداران پژو 207 اتوماتیک سفید از بورس کالای ایران نیز سود 91 میلیونی کسب کردند زیرا 300 دستگاه از این محصول با قیمت پایه 280 میلیون تومان عرضه شد و در نهایت با قیمت میانگین 440 میلیون تومان فروخته شد. بنابراین قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی 493 میلیون تومان و با احتساب خواب پول به 519 میلیون تومان می رسد. این در حالی است که متوسط قیمت این محصول در بازار آزاد 610 میلیون تومان است.

    و اما تارا نیز سودهای قابل توجهی نصیب خریداران خود کرد؛ به طوری که خریداران تارا اتوماتیک نقره ای تیتانیوم 105 میلیون تومان سود بدست آوردند. زیرا این محصول با قیمت پایه 379 میلیون تومانی عرضه شد و در نهایت با قیمت 447 میلیون تومان فروخته شد. این در حالی است که قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی 501 میلیون و با احتساب خواب پول 527 میلیون تومان است، در حالی که متوسط قیمت آن در بازار آزاد به 632 میلیون تومان نیز می رسد.

    آمارها نشان می دهد، خریداران تارا اتوماتیک مشکی آبنوس نیز سود 95 میلیون تومانی را با خود به خانه بردند زیرا این محصول با قیمت پایه 368 میلیون تومان روی تابلو رفت و در نهایت با قیمت 455 میلیون تومان فروخته شد. بنابراین در حالی قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول به 537 میلیون تومان می رسد که قیمت آن در بازار آزاد 632 میلیون تومان است.

    اما آمارها از سود جذاب 185 میلیونی برای خریداران تارا اتوماتیک سبز کله غازی حکایت دارد زیرا این محصول با قیمت 379 میلیون تومان عرضه شد و در نهایت با همان قیمت پایه نیز به فروش رفت. قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی 424 میلیون و با احتساب خواب پول 447 میلیون است این در حالی است که قیمت این محصول در بازار آزاد به 632 میلیون تومان هم می رسد.

    و اما خریداران تارا دستی سبز کله غازی نیز با دست پر و با سود جذاب 187 میلیونی تالار نقره ای را ترک کردند زیرا این محصول روز گذشته با قیمت پایه 268 میلیون تومان عرضه شد و با همان قیمت پایه نیز فروخته شد. این در حالی است که قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول 323 میلیون تومان است در حالی که در بازار آزاد با قیمت 510 میلیون تومانی فروخته می شود.

    طبق آمار خریداران تارا دستی مشکی آبنوس نیز از بورس کالا 64 میلیون تومان سود کسب کردند زیرا این محصول با قیمت پایه 256 میلیون تومان روی تابلو رفت و در نهایت با قیمت 375 میلیون تومان فروخته شد. قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول 446 میلیون تومان است ولی در بازار آزاد در قیمت 510 میلیون تومان نیز برای آن مشتری وجود دارد.

    و اما خریداران تارا دستی نقره ای تیتانیوم نیز با کسب سود 43 میلیونی به خانه رفتند زیرا این محصول با قیمت پایه 268 میلیون تومانی روی تابلو رفت و در نهایت با قیمت 393 میلیون تومان فروخته شد.قیمت این محصول در حالی در بازار آزاد 510 میلیون تومان است که قیمت آن با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول به 467 میلیون تومان می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو