فونیکسریمکسبهتام

نایب رییس کمیسون صنایع و معادن مجلس:

دلالان فعال در واردات کامیون‌های دست دوم حذف می‌شوند

عصر خودرو- نایب رییس کمیسون صنایع و معادن مجلس گفت: شرایط برای واردات کامیون‌های دست دوم سهل‌تر شده است و بر این اساس دلالان در این بازار حذف می‌شوند.

دلالان فعال در واردات کامیون‌های دست دوم حذف می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، علی جدی اظهار داشت: رانندگان و مالکان خودروهای سنگین بر اساس مصوبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌توانند با پرداخت پنج درصد از ارزش گمرکی یک دستگاه کامیون وارداتی را پلاک‌گذاری کنند.

    وی افزود: رانندگان کامیون و مالکان دارای کارت هوشمند، واجد شرایط برای واردات و پلاک‌گذاری خودروهای دست دوم هستند و بر این اساس کامیون های وارداتی با پرداخت پنج درصد ارزش گمرکی خودرو پلاک گذاری می شود و نیاز به اسقاط این خودروها نیست و در این شرایط دلالی برای خرید گواهی اسقاط کامیون های فرسوده حذف می شود.

    نایب رییس کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: این مصوبه کمیسیون صنایع و معادن باید در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و مصوب شود.

    جدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با واردات کامیون های دست دوم موافق نیست گفت: یکی از مشکلاتی که در واردات و فعالیت خودروهای دست دوم از جمله کامیون وجود دارد، دریافت خدمات پس از فروش است.

    وی یادآور شد: شرکت تولیدکننده خودرو ضمانت لازم برای خدمات پس از فروش دارد اما این تعهد در واردات خودروهای دست دوم وجود ندارد و افراد و رانندگان با مشکل روبه رو خواهند شد.

    نایب رییس کمیسون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی افزود: برای واردات خودروهای سنگین نو از جمله اتوبوس، کشنده ها، کامیون، ماشین آلات راهداری و ناوگان معدن پارسال اعتباری در بودجه مصوب شد و امسال هم اعتباری در لایحه پیش بینی می شود.

    بر اساس این گزارش رانندگان و مالکان خودروهای باری سنگین که متقاضی استفاده از کامیون های دست دوم وارداتی زیر سه سال هستند، از سال گذشته، گریبانگیر مشکل فعالیت دلالان در این عرصه هستند و فعالیت دلالان موجب شده تا قیمت گواهی اسقاط این ناوگان به شدت افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو