فونیکسریمکسبهتام

بازار در انتظار نخستین خودرو از کلاسی جدید

این خودرو با طراحی الگوگرفته از قایق های لوکس به ایران می آید

عصر خودرو- شاید تبلیغات بیلبورد های اخیر خودرویی با شعار "خودرو خانواده" و نمایی از جلوپنجره و چراغ های آن را دیده باشید که جلوه ای مدرن از طراحی را به نمایش می گذارد.

این خودرو با طراحی الگوگرفته از قایق های لوکس به ایران می آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودرو محصول جدید فرداموتورز با نام سوبا M4 است که با برند زیرشاخه جدید احتمالا پریمیوم سوبا، مشخصه های متمایز و متفاوتی را به بازار ایران معرفی خواهد کرد که پیشتر در هیچ خودرویی دیده نشده اما مهمتر از همه، طراحی این خودرو است که از قایق های لوکس تفریحی (Yacht) الهام گرفته شده است و حتی نام این خودرو در چین دانگ فنگ Yacht یا Youting(به معنی قایق تفریحی در زبان چینی) است. مهمترین مشخصه های طراحی الگوگرفته این خودرو 4850 میلیمتری، در دماغه این خودرو مشهود است. جلوپنجره بزرگ آن با قاب کرومی در بر گرفته شده که سراسر نمای جانبی را نیز این قاب کرومی در بر گرفته و فرم تهاجمی خودرو بخصوص در خطوط پر پیچ و خم قاب چراغ های جلو و ورودی های هوای سپر مشهود است.

    سوبا M4 شرکت فرداموتورز بر پایه پلتفرم Super Cube EMA بنا شده و از پیشرانه 4A95 میتسوبیشی مجهز به توربو شارژر بهره می برد که حداکثر توان آن به 195 اسب بخار می رسد و حداکثر گشتاور 285 نیوتون متری آن از دور موتور 1500 تا 4000 در مدار و در دسترس است. همچنین گیربکس این خودرو از نوع 7 سرعته دوکلاچه wet یا تر است که مشکلات رایج گیربکس های دوکلاچه در زمینه داغ کردن در ترافیک های سنگین یا رانندگی طولانی مدت را نخواهد داشت.

    این خودرو خانواده با طول 4845 میلیمتر، تقریبا طویل ترین خودرو سواری تازه وارد بازار ایران خواهد بود. همچنین ارتفاع آن به بیش از 1.7 متر می رسد که مشابه کراس اووری مانند تیگو8 پرو است اما با این تفاوت که این ارتفاع بیشتر صرف افزایش فضای سر سرنشینان در داخل کابین شده است. چینش صندلی ها در این کراس اوور 7 نفره به گونه ای است که هیچ خودرویی مشابه آن را در بازار داخل نخواهید یافت و همین موضوع این محصول را به خودرویی پریمیوم و متفاوت بدل می کند. صندلی ها با ترکیب 2+2+3 فضای پریمیوم و خاصی را در ردیف اول و دوم بوجود آورده اند که با خواباندن صندلی های جلو، دو تخت بزرگ را پدید می آورد و در حالتی که 4 سرنشین روی آن ها بنشینند، فضای شخصی سازی شده لوکس و متفاوتی نسبت به خودرو های 7 نفره با آرایش 2+3+2 در اختیار سرنشینان ردیف دوم خواهد بود.

    هنوز زمان قطعی عرضه این خودرو پریمیوم از زیرشاخه تازه فرداموتورز یعنی «سوبا» مشخص نیست. اما M4 احتمالا با قیمتی رقابتی بین خودروهایی نظیر لاماری ایما و تیگو8 پرو، بازارگشایی در کلاسی تازه را آغاز خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو