فونیکسریمکسبهتام

پلیس هشدار داد

افزایش تصادفات زنجیره‌ای جاده‌ای در روزهای اخیر

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌های کشور طی چند روز گذشته خبر داد و در همین راستا نیز به رانندگان هشدار داد.

افزایش تصادفات زنجیره‌ای جاده‌ای در روزهای اخیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به شرایط جوی حاکم بر برخی از جاده‌های کشور گفت: بارش‌ها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است. لغزندگی جاده‌ها درکنار بی‌احتیاطی برخی رانندگان، خطر وقوع تصادفات زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد.

    وی ادامه داد: در این ایام شروع بارش‌ها شاهد وقوع چندین تصادف زنجیره‌ای هم در حوزه خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بودیم که علت اصلی این حوادث بی‌توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو مقابل است.

    رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اضافه کرد:اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش‌بینی افزایش لغزندگی سطح راه‌ها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

    به گفته شیرانی در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

    وی با اشاره به چند مورد از تصادفات زنجیره‌ای رخ داده در جاده‌های کشور نیز گفت:  در ساعت 6:30 صبح امروز تصادف خسارتی  میان 23 دستگاه خودروی سواری در پنج نقطه از  آزادراه قزوین -کرج در استان البرز رخ داد. شب گذشته نیز حادثه‌ای مشابه در کیلومتر 12 آزادراه تبریز - زنجان رخ داده بود.

    رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین با اشاره به هشدار بارندگی سازمان هواشناسی تا روز چهارشنبه، گفت: این بارش‌ها در جاده‌های اکثر استان‌ها ادامه داشته و رانندگانی که در این ایام در جاده‌ها تردد می‌کنند باید آمادگی رانندگی در این شرایط را داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط