فونیکسریمکسبهتام

گذر سایپا از آمار تولید ۱۱ هزار خودرو در هفته

حرکت سایپا روی شیب رشد تولید

عصر خودرو- سایپایی ها طی ۸ ماه نخست سال از آمار تولید ۳۰۰ هزار خودرو عبور کرده اند و با تولید ۱۱.۲۶۴ دستگاه خودرو طی هفته گذشته، رکورد تولید هفتگی این خودروساز طی ۳سال گذشته شکسته شد. چنین دستاوردی در حالی محقق شده که سایپا به دنبال رشد ۵۰درصدی آمار تولید در سال جاری است.

حرکت سایپا روی شیب رشد تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سایپایی‌ها با وجود توقف تولید سه مدل پرتیراژ تیبا، ساینا و تیبا2 موفق به دستیابی به چنین آمار تولیدی شده اند. همچنین سایپا اکنون روز مرز تولید حدود 2هزار دستگاه در روز حرکت می کند و بر اساس آمار در آبان ماه روزانه 1880 دستگاه خودرو تولید کرده و در آذرماه این آمار به 1993 دستگاه در روز رسیده است. برنامه گسترده صادرات به ونزوئلا و عراق، در کنار رشد آمار تولید، نشان دهنده خروج سایپا از  از روزهای بحرانی و تثبیت روند رو به رشد تیراژ و عبور مستقیم محصولات است که با معرفی سبد جدید محصولات، رنگ و بوی متفاوتی خواهد گرفت.

    محصولات تازه سایپا سیتروئن :
    سایت تولیدی سایپا سیتروئن بر اساس سیاست های گروه خودروسازی سایپا قرار است بستری برای تولید خودروهای اقتصادی باشد و بر اساس برنامه این خودروساز برای عرضه محصول کارا برای خطوط تاکسیرانی قرار است ساینای دوگانه سوز تا پایان آذرماه در این شرکت تولید و به ناوگان تاکسیرانی عرضه شود. ساینای اتوماتیک نیز پس از گذراندن مراحل اولیه تست ها قرار است تا پایان سال به خط تولید سایپا سیتروئن افزوده شود که بدون شک محصول پرطرفداری در بازار خواهد بود و احتمالا ارزان ترین خودرو اتوماتیک صفر کیلومتر بازار خواهد بود و به همین دلیل خودرو استراتژیکی به حساب می آید.

    کاربری‌های تازه برای وانت پرفروش سایپا
    خودروهای حمل بار در ایران عمدتا قیمتی نسبتا غیرقابل اقتصادی در مقابل هزینه های حمل بار دارند و به همین دلیل، وانتنیسان که به نوعی بر اساس قابلیت بالای حمل بار در دسته کامیونت ها قرار می گیرد قرار است با 6 کاربری جدید، فضای بزرگتر حمل بار و قابلیت های بیشتر برای ارائه خودرو حمل بار اقتصادی عرضه شود. معرفی خودرو حمل بار با چنین قابلیت هایی در دسته اقتصادی، نیاز مهم بازار کنونی خودرو کشور است که گروه خودروسازی سایپا و زامیاد تا کنون پاسخگویی قابل توجه و خوبی به آن داشته اند. شرکت زامیاد در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان، نسخه لانگ یا با فاصله بین محور بلند پادرا پلاس را به نمایش گذاشت که نمادی از این برنامه سایپا است و به این وسیله سایپا محصولی را برای حمل بار و کاربری های مختلف عرضه می کند که در توان بسیاری از کامیونت های کنونی بازار نیست و از طرف دیگر، قیمت اقتصادی این محصولات آن ها را به گزینه های یده آل برای بازار بدل می کند.

    تازه‌های دانش‌بنیان سایپا
    گروه خودروسازی سایپا در راستای توسعه برنامه های دانش بنیان و به واسطه قرارگیری سایت سایپا-سیتروئن در شهر کاشان، برنامه های توسعه محور متعددی را با دانشگاه کاشان پیش می برد و در همین راستا به گفته مدیرعامل این گروه خودروسازی ، دفتری در این سایت تولیدی برای حضور اساتید و دانشجویان جهت پیشبرد طرح های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.  بیش از 40 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان حضور فعال دارند که با توجه به نیاز های صنعت خودروسازی و رشته های فعال در این دانشگاه پتانسیل بالایی در بستر همکاری را رقم خواهد زد.

    سایپایی ها تا کنون برنامه های دانش بنیان متعددی را با همراهی موسسات آموزش عالی سراسر کشور پیش برده اند. همچنین سایپایی ها توسعه محصولات جدید متعددی را برنامه ریزی کرده اند که از مهمترین آن ها می توان به خودروهای اقتصادی اطلس و سهند اشاره کرد که به گفته مدیرعامل سایپا تا کنون 30 نمونه از این خودروها به تولید رسیده و کراس اوور آریا نیز تا کنون در قالب 6 نمونه ساخته شده است. بنابراین از مجموع 8 خودرو تازه ای که قرار است به خطوط تولید سایپا اضافه شود.، سه خودرو اطلس، سهند و آریا در اولویت قرار دارند.

    خداحافظی با لیفت تراک با حمل خودران قطعات در سایپا
    دستاورد قابل توجه دیگر سایپا در سایت سایپا سیتروئن، بهره گیری از ربات های خودران جهت حمل قطعات در خطوط تولید است که پیشتر توسط لیفت تراک این کار انجام می شد. اکنون سایپایی ها با توسعه بومی سیستم های AGV و MGV اقدام به طراحی دو ربات خودران شده اند که با برنامه ریزی اقدام به جابجایی قطعات می کنند و نیاز به روش سنتی حمل قطعات با لیفت تراک را به حداقل رسانده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو