فونیکسریمکسبهتام

برای اولین بار در کشور انجام شد:

تولید دستگاه اتوماتیک تزریق گاز کمک فنر در ایندامین سایپا

عصر خودرو- بهره برداری از دستگاه پیشرفته تزریق گاز کمک فنر با روش مهندسی معکوس در سایت ۲ شرکت ایندامین سایپا آغاز شد.

تولید دستگاه اتوماتیک تزریق گاز کمک فنر در ایندامین سایپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، نادر نوری، مدیرعامل شرکت ایندامین سایپا با اشاره به توانمندی نیروهای داخلی این شرکت گفت: ارتباط نزدیک با شرکت های دانش بنیان و همکاری نیروهای متخصص این شرکت با شرکت های دانش بنیان برای رفع مشکلات موجود باعث شد اقدامات بزرگی در رفع موانع موجود برداشته شد.

    او افزود: یکی از گلوگاه های مهم در افزایش توان تولید، کمبود دستگاه تزریق گاز کمک فنر بود که تکنولوژی آن به متعلق به 5 دهه قبل است. این دستگاه با مصرف بالای گاز و کندی بسیار و هزینه های جانبی بالا باعث انباشت کمک فنر تولیدی در صف تزریق گاز و پایین آمدن آمار تولید نهایی می شد.

    نوری تصریح کرد: علاوه بر این در زمان هایی به دلیل مشکلات تامین به موقع قطعات یدکی وقفه هایی در تولید ایجاد می شد.

    او افزود: در مدت دو ماه و با انجام مهندسی معکوس از نمونه خارجی، این دستگاه به روزآوری شده و موفق به داخلی سازی و ساخت آن در شرکت ایندامین شده ایم به نحوی که علاوه بر سخت افزار، نرم افزار دستگاه نیز بازنویسی و بهینه سازی شده است.

    مدیرعامل ایندامین با اشاره به مزایای این دستگاه داخلی سازی شده نسبت به نمونه داخلی گفت: کاهش 70 درصدی هدر رفت گاز با اصلاح و بهینه سازی فک های تزریق، کاهش حدود 80 درصدی هزینه ساخت و راه اندازی دستگاه، عدم وابستگی به تامین قطعات یدکی خارج از کشور، افزایش دقت گاز تزریقی در کمک فنر با بهینه سازی و باز نویسی نرم افزار MC و عملکرد اتوماتیک با کنترل الکترونیکی بدون دخالت اپراتور از مزایای داخلی سازی این دستگاه است.

    او تصریح کرد: ایندامین به خوبی توانسته  نقاط قوت خود را شناسایی و با تکیه بر آن به سمت حل مشکلات حرکت کند.

    نوری گفت: این شرکت پس از گذشت چندین دهه در جهت طراحی خط تولید اقدام کرده و توانسته با بومی سازی تجهیزات در سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نسبت به ایجاد یک خط جدید در سایت 2 خود اقدام کند.

    شایان ذکر است در این خط دستگاه هایی چون دستگاه رول شرکت گماتی که طرف خارجی به دلیل عدم همکاری از راه اندازی آن خودداری کرده بود و به مدت 7 سال بدون استفاده رها شده بود توسط متخصصان توانمند داخلی به بهره برداری رسید و راه اندازی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو