فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه سایپا در همایش روز کیفیت عنوان کرد:

شعار سایپا بهترین کیفیت با بهترین سازنده

صادرات گروه سایپا تا پایان سال ۵۰ میلیون دلار

عصر خودرو-مدیرعامل گروه سایپا گفت: مسیر صادرات خودرو به جهان این است که خودرو با کیفیت تولید کنیم که توان حضور در بازار جهانی را به دست آورد و از قطعات با کیفیت که شرایط حضور خودرو در بازارهای جهانی را ایجاد می کند در محصولات استفاده شود.

شعار سایپا بهترین کیفیت با بهترین سازنده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ساپانیوز، نهمین همایش کیفیت گروه خودروسازی سایپا با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره سایپا، معاونین گروه و مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه این گروه خودروساز در سایپا برگزار شد.

    در این مراسم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تبریک روز ملی کیفیت، گفت: شعار سایپا «بهترین کیفیت با بهترین سازنده» است که باید در همه فرآیندهای گروه از جمله تأمین، کیفیت و تولید جاری شود.

    محمدعلی تیموری افزود: ضرورت دارد در موضوع کیفیت بهترین تیم های کیفیت در سطح شرکت های گروه انتخاب، معرفی و تشویق شوند، در آن صورت جهش کیفیت در گروه اتفاق خواهد افتاد. بر همین اساس هر شرکتی باید برنامه ریزی کند تا تیم های کیفیت شکل بگیرد و به صورت ماهیانه بهترین تیم انتخاب و تشویق شود و این رقابت مثبت به صورت مستمر در طول سال وجود داشته باشد، در آن صورت کیفیت ارتقا می یابد.

    او با اشاره به ورود خودروهای چینی به بازار آزاد و جهش در صنعت خودروی این کشور، اظهار کرد: مرکز مطالعات راهبردی سایپا باید روندهای جهش صنعت خودرو در کشورهای مختلف را مطالعه و تحلیل کند.

    تیموری گفت: ما باید برای بازار جهانی برنامه ریزی کنیم که محصول مان با چه میزان از کیفیت قطعات به بازار عرضه شود. اگر بخواهیم در بازار جهانی موفق شویم باید خودرویی عرضه کنیم که 5 سال گارانتی داشته باشد. علاوه بر این باید لوازم یدکی مربوطه ارسال شود تا مشتری منتظر عرضه قطعه موردنیاز توسط نمایندگی نباشد.

    او تاکید کرد: راه رسیدن به سوددهی چیزی جز کیفیت نیست، کیفیت در محصولات جاری و محصولات جدید باید به صورتی باشد که محصولات جدید ایرادهای محصولات جاری را نداشته باشند.

    تیموری با بیان اینکه هدف گذاری سایپا این است که کیفیت محصولات جاری ارتقا یابد، تصریح کرد: به هیچ وجه قابل قبول نیست که مشتری سه ماه پس از تحویل خودرو به نمایندگی مراجعه کند. اول باید این هدف محقق شود و دوم اینکه تمام عیوبی که در محصولات جاری وجود دارد نباید در محصولات جدید مشاهده شود. تمرکز بر این دو رویکرد، حتما ما را به موفقیت خواهد رساند و سایپا را سودده خواهد کرد.

    مدیرعامل گروه سایپا در ادامه عنوان کرد: در راستای تولید صادرات محور، در چند ماه اخیر موفق شدیم با کشور ونزوئلا قراردادی را منعقد کنیم که 200 هزار دستگاه خودرو کوییک را به این کشور عرضه خواهیم کرد. این صادرات از دو جهت مهم است، اول اینکه این تیراژ قابل توجه است و دومین ویژگی اش این است که درآمد فروش این صادرات قبل از ارسال محصولات دریافت می شود که اولین سری صادرات با تیراژ هزار خودروی کوییک به زودی به کشور ونزوئلا انجام می شود.

    تیموری پیش بینی کرد که حجم صادرات گروه خودروسازی سایپا تا پایان امسال نزدیک به 50 میلیون دلار خواهد بود.

    او با اعلام این خبر که از محل درآمد صادرات اولین سری محصولات به کشور ونزوئلا بخشی از تعهدات ارزی سایپا برآورده شده است، افزود: در بازار عراق نیز، پراید 131 را با 5 هزار و 200 دلار صادر خواهیم کرد و به زودی صادرات 5 هزار دستگاه خودرو به کشور عراق آغاز خواهد شد.

    تیموری سیاست گروه سایپا در صادرات را «بهترین کیفیت با بهترین سازنده و قطعه ساز» معرفی کرد و گفت: صادرات در سایپا باید اقتصادی و سودآور باشد. ارزش صادرات خودرو به مراتب از بازار داخل برای سایپا آورده اقتصادی بیشتری دارد.

    او با اشاره به ساختار کشاورزی در کشور غنا خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشاورزی کشور غنا که در ابعاد کوچک توسط مردم انجام می شود و با توجه به مزیت های وانتنیسان شامل شاسی، گیربکس و موتور و ساده بودن تعمیرات این خودرو، مقرر شد پس از طراحی فرمان راست این خودرو توسط شرکت زامیاد، تا چندماه آینده فرآیند صادرات وانتنیسان به کشور غنا آغاز شود.

    تیموری با اشاره به هدفگذاری تولید 60 هزار وانتنیسان تا پایان سال گفت: در صورت صادرات وانتنیسان به کشور غنا در رده قیمتی 20 هزار دلار و با انجام بهبودهای فنی این خودرو در زمینه افزایش قدرت حمل بار و گازسوز شدن آن توسط زامیاد، این خودرو در بازار کشور غنا با استقبال رو به رو خواهد شد.

    او تاکید کرد: رشد و موفقیت ما در این است که محصولات مان با بازار، شرایط اقتصادی، رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی کشور منطبق باشد، اینها شاخص هایی هستند که محصول را برای بازار هدف تعریف می کند.

    تیموری اظهار کرد: در راستای توسعه محصول، باید در سال 1401 و 1402 به همت همه کارکنان، مهندسان و مدیران گروه رکورد عرضه محصولات باکیفیت را در صنعت خودروی ایران به ثبت برسانیم که محصولات جدیدی طی امسال و سال آینده توسط گروه سایپا تولید و عرضه خواهد شد.

    مدیرعامل سایپا خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های وزارت صمت مبنی بر انجام صادرات در قبال واردات توسط خودروسازهای داخلی، با خرید قیمت کمتر از 10 هزار دلار، توانستیم در فاز یک جزو اولین شرکت هایی باشیم که در لیست واردکننده های خودرو قرار بگیریم. تا پایان سال 50 میلیون دلار صادرات خواهیم داشت و در قبال آن می توانیم 5 هزار دستگاه خودروی چانگان را وارد کنیم.

    او گفت: در زمینه خودروهای تجاری امسال تاکنون بیش از هزار کشنده در سایپادیزل تولید شده است. همچنین تجمیع خودروهای تجاری در خصوص شرکت خدمات فنی رخ داد که 50 درصد سهام آن به سایپادیزل و 50 درصد دیگر سهامش به زامیاد محول شده است که باعث افزایش سود در نمایندگی های خودروهای تجاری خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو