فونیکسریمکسبهتام

هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات و مجموعه های خودرو تهران (۱۱)

رونق قطعه‌سازی و خودروسازی در گرو یکدیگر

مطالبات قطعه‌سازان پرداخت می‌شود

عصر خودرو- عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، ضمن اشاره به دستاوردهای این گروه خودروسازی در سال جاری، رونق صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی را در گرو یکدیگر خواند و گفت: مطالبات قطعه‌سازان طبق توافق صورت گرفته و زمان‌بندی تعیین شده پرداخت خواهد شد.

رونق قطعه‌سازی و خودروسازی در گرو یکدیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بهمن حسین‌زاده، عضو  هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو اظهار کرد: امسال نمایشگاه بسیار وسیع برگزار شده است. با توجه به حائز اهمیت دانستن این نمایشگاه توسط گروه خودروسازی سایپا، از دو ماه پیش، در هیات مدیره مطرح شد تا بصورت قوی در نمایشگاه حاضر شویم. 

    وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا متعهد به تولید بیش از 6۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری شده است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اقدامات بزرگی انجام شده که از جمله آن می‌توان به صفر شدن خودروهای ناقص از خرداد ماه اشاره کرد و تعداد خودروهای کامل رو به افزایش است. تیراژ تولید در روندی افزایشی قرار دارد و قیمت تمام شده نیز در حال کاهش است. گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز برنامه‌های خاص خود را پیش می‌برد.

    این مقام مسئول تصریح کرد: بنابراین به هر میزان که صنعت خودرو رونق داشته باشد، قطعه‌سازان نیز توسعه و رونق خواهند داشت. صفر شدن خودروهای ناقص هر دو خودروساز و تحقق خودروهای کامل نشان از رونق صنعت خودرو علیرغم فشار تحریم‌ها، دارد. 

    حسین‌زاده ضمن اشاره به قطعات تقلبی و قاچاق در بازار خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همت وزارت صمت و با تأکید مدیرعامل سایپا، اقدامات خوبی در این زمینه شکل گرفت. ضمن اینکه در همین نمایشگاه، روش‌های تشخیص اصالت قطعات یدکی اصلی و تقلبی در قالب کارگاه آموزشی برای بازدیدکنندگان تشریح خواهد شد. با توجه به پیشتازی سایپا یدک در رابطه با مبارزه با توزیع قطعات یدکی تقلبی و قاچاق، قطعات یدکی اصل، با بسته‌بندی ویژه سایپا در معرض نمایش گذاشته خواهد شده است. 

    وی تاکید کرد: با توجه به اینکه صنعت خودرو، صنعتی اشتغال‌زا است و ارزش افزوده بسیاری دارد، قطعا رونق صنعت قطعه‌سازی و بررسی و نمایش دستاوردهای این صنعت با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک بزرگی به رونق و پیشرفت صنعت خودرو کشور خواهد بود. 

    وی در رابطه با میزان مطالبات قطعه‌سازان از گروه خودروسازی سایپا و اقدامات این گروه خودروسازی در این راستا، اظهار کرد: گروه سایپا به توافق خوبی با قطعه‌سازان رسیده و تقریباً مشکلات به حداقل رسیده است. زمانبندی‌هایی صورت گرفته، قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.

    قطعه‌سازان جایگاه خود را پیدا کرده‌اند

    همچنین جواد مرادی- مدیرعامل شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو - در رابطه با این نمایشگاه، اظهار کرد: با هماهنگی معاونت صنایع وزارت صمت برای حضور قطعه‌سازان و ارائه محصولات آن‌ها، بالغ بر 6۰۰ شرکت قطعه‌ساز در فضای بیش از ٧۰ هزار متر مربعی،  که برای اولین بار نمایشگاهی در این متراژ و مساحت برای قطعات خودرو برگزار می‌شود که در نوع خود بسیار گسترده است. در راستای تحقق شعار سال، نیز نمایشگاه قطعات امسال میزبان 45 شرکت دانش‌بنیان است؛ البته که تعداد بیشتری درخواست واصل شد و بیش از ١١۰ شرکت پشت در باقی ماندند اما به سبب نبود فضا، شرمنده این شرکت‌ها شدیم. 

    وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه صنعت قطعه‌سازی ما جایگاه خود را پیدا کرده است و با حمایت‌ها و مشوق‌های دولت (نه به لحاظ مالی البته)، با صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی  مهربان‌تر رفتار شد و علمی‌تر پیش می‌روند. با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان که بسیار خوب در عرصه حاضر شده‌اند، تلفیقی از علم و دانش روز در قطعه‌سازی را به نمایش گذاشته‌اند. 

    مرادی ضمن اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه قطعات، علیرغم تحریم‌ها، گفت: از ١١ کشور هلند، ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، چین، امارات، کره جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین از اصناف و شاخه‌های صنعتی که در این نمایشگاه حضور دارند می‌توان به سازندگان ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات قطعات، سازندگان مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، شرکت‌های خدمات پس از فروش، شرکت‌های مرتبط با تعمیرات و همچنین تزئینات خودرو و ... اشاره کرد.

    وی در پایان تصریح کرد: یکی از موضوعات مطرح که بسیار هم حائز اهمیت است، بحث استانداردسازی قطعات خودرو و اصالت شناسی قطعات است که یکماه پیش به قطعه‌سازان  ابلاغ شده و چنانچه رعایت نشود، واحد قطعه‌ساز پلمب خواهد شد. این موضوع به قطعه‌سازان در حال آموزش است تا قطعه‌سازان نیز سزه را از ناسره تشخیص دهند.

    هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو از 9 الی 12 آبان ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا خواهد بود و از ساعت هشت الی 15 میزان بازدیدکنندگان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو