فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۳۰ درصدی تولید تویوتا علی‌رغم ادامه کمبود قطعات

عصر خودرو- شرکت خودروسازی تویوتا از افزایش ۳۰ درصدی تولید جهانی خود در تابستان خبر داد، اما اعلام کرد انتظار نمی‌رود این افزایش تولید به خاطر کمبود قطعات مخصوصا ریزتراشه‌ها، ادامه‌دار باشد

افزایش ۳۰ درصدی تولید تویوتا علی‌رغم ادامه کمبود قطعات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت خودروسازی تویوتا در روز جمعه اعلام کرد تولید جهانی آن 30 درصد در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی افزایش‌یافته، اما درمورد کمبود نیمه‌رساناها و سایر قطعات که تولید در صنعت خودروسازی را در ماه‌های آینده مختل می‌کند، هشدار داد.

    تویوتا 887733 خودرو در ماه سپتامبر در کل دنیا تولید کرده و رکورد تولید ماهانه خود را با 73 درصد افزایش نسبت‌به همین ماه در سال گذشته میلادی شکسته‌است. سخنگوی این شرکت گفت انتظار نمی‌رود این افزایش تولید ادامه‌دار باشد و نمی‌توان آن را بهبود شرایط تولید نامید.

    فروش جهانی تویوتا در فصل تابستان 4 درصد افزایش داشته‌است. این شرکت در نیمه اول سال تجاری که از ابتدای بهار آغاز می‌شود 4481600 خودرو در سراسر دنیا تولید کرده‌ که 10 درصد افزایش سالانه دارد اما 5 درصد پائین‌تر از طرح اولیه این خودروسازی است.

    این اطلاعیه یک هفته پس‌از آن منتشر شد که خودروسازی تویوتا اعلام کرد احتمالاً نمی‌تواند به‌خاطر کمبود ریزتراشه ها به هدف تولید 9.7 میلیون خودرو در سال مالی جاری برسد. این شرکت هیچ پیش‌بینی جدیدی ارائه نداده‌است.

    طبق گزارشی که در روز پنجشنبه منتشر شد، شرکت تویوتا به چندین عرضه‌کننده اعلام کرده بود که هدف تولید جهانی خود را در سال تجاری جاری 9.5 میلیون خودرو قرار داده، اما این رقم می‌تواند با توجه به عرضه فولاد پایین‌تر باشد.

    اگر قرار باشد تویوتا به این هدف برسد، تولید آن در نیمه دوم سال باید حدود 12 درصد بالاتر از 6 ماه گذشته باشد.

    کمبود نیمه‌رساناها به تولید تویوتا در ژاپن بیش‌از کشورهای دیگر آسیب رسانده‌است. تولید داخلی تویوتا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی تنها 10 درصد افزایش داشته‌است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط