فونیکسریمکسبهتام

خداحافظی مرسدس بنز با روسیه

عصر خودرو- مرسدس بنز از بازار روسیه خارج می‌شود و سهام خود را به سرمایه‌گذار محلی می‌فروشد.

خداحافظی مرسدس بنز با روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرد که از بازار روسیه خارج می‌شود و سهام شرکت‌های خدمات صنعتی و مالی خود را به یک سرمایه‌گذار محلی می‌فروشد و به عنوان آخرین خودروساز، از این کشور خارج می‌شود.

    شرکت خودروسازی نیسان ژاپن در این ماه با واگذاری تجارت خود در روسیه به یک نهاد دولتی به ازای یک یورو، 687 میلیون دلار ضرر متحمل شد که مشابه اقدام قبلی رنو است که اکثریت سهام خود در آوتوواز روسیه را به قیمت یک روبل فروخت.

    مرسدس بنز روسیه اعلام کرد که سهام شرکت‌های محلی به زنجیره فروش خودرو Avtodom فروخته خواهد شد. هارالد ویلهلم، مدیر مالی مرسدس بنز در حالی که نتایج سه ماهه سوم را ارائه می‌کند، گفت که انتظار نمی‌رود این معامله اثرات مهم دیگری در سودآوری و وضعیت مالی گروه فراتر از آنچه در سه ماهه قبلی گزارش شده است، داشته باشد.

    وی افزود: تکمیل نهایی معامله منوط به تایید مقام مسئول و اجرای شرایط توافق شده است.

    شرکت‌های خودروسازی نیسان و رنو شامل بند بازخرید شش ساله بودند. روزنامه روسیه ودوموستی به نقل از یک منبع گفت که قرارداد مرسدس ممکن است شامل بند مشابهی باشد. یکی از سخنگویان مرسدس گفت که 15 درصد سهام این شرکت در کامیون‌ساز روسی کاماز تحت تأثیر معامله مورد نظر قرار نمی‌گیرد و باید طبق برنامه در سال جاری به دایملر تراک منتقل شود.

    ناتالیا کورولوا، مدیر عامل مرسدس بنز روسیه در بیانیه‌ای گفت: اولویت‌های اصلی در توافق با شرایط معامله، به حداکثر رساندن انجام تعهدات به مشتریان از روسیه، از نظر خدمات پس از فروش و خدمات مالی و هم حفظ مشاغل کارکنان در بخش‌های روسی شرکت بود.

    بر اساس گزارش رویترز، مرسدس در اوایل ماه مارس تولید خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد. انجمن کسب‌وکارهای اروپایی (AEB) اعلام کرد که 9558 دستگاه خودروی مرسدس بنز از ژانویه تا سپتامبر در روسیه فروخته شده است که نسبت به سال گذشته 72.8 درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو