فونیکسریمکسبهتام

بررسی عملکرد سایپا طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نشان داد:

جهش سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش

عصر خودرو- جدیدترین آمار و گزارش ها نشان‌دهنده جهش قابل توجه و بی سابقه گروه خودروسازی سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودرو است.

جهش سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه خودروسازی سایپا از دی ماه سال گذشته تا کنون ضمن ثبت تحولات عملگرا که منجر به حذف قرعه کشی و افزایش تولید شده دستاورد های قابل توجهی دیگری در زمینه خدمات پس از فروش را نیز به ثبت رسانده است.

    سایپایی ها طی 6 ماهه نخست سال جاری موفق به حذف قرعه کشی خودروهای کوییک، شاهین، کوییک r ، وانت 151 و کوییک معمولی شده اند و آمار تحویل محصولات این خودروساز نیز نشان‌دهنده رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    افزایش عرضه و ایجاد نظم در ساختار شبکه تولید تا تحویل به مشتریان در مدت زمان 6 ماهه نخست سال 1401، کاهش 20درصدی تعهدات را رقم زده است و تعهدات معوق که یکی از بزرگترین چالش های سال های اخیر صنعت خودرو کشور بوده نیز به میزان قابل توجه 72 درصد کاهش پیدا کرده است که در نتیجه آن قیمت ها در بازار به خوبی کنترل شده اند و سایپا تنها خودروسازی است که در زمینه همه محصولات عملکرد بهتری برای کنترل قیمت ها در بازار داشته است.

    خدمات پس از فروش و افزایش کیفیت در این حوزه از مهمترین محورهای برنامه توسعه ای تیموری؛ مدیرعامل سیپا بوده است و آمار 6ماهه نخست سال جاری نشان دهنده بهبود 33درصدی شاخص نرخ بازگشت از تعمیرات به شبکه در این گروه خودروسازی است که رشد کیفیت در حوزه ارائه خدمات پس از فروش را نشان می دهد و همچنین بر اساس نظرسنجی و تحقیقات انجام شده، رضایت مشتریان از شبکه خدمات پس از فروش سایپا رشد چشمگیری داشته است.  همچنین سایپایی ها با توسعه برنامه ها در شبکه خدمات پس از فروش موفق به رشد 97درصدی فروش قطعات یدکی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده اند که نشان از برنامه ریزی خوب این گروه خودروسازی برای افزایش درآمد از محل خدمات پس از فروش بوده است.

    گروه خودروسازی سایپا به تازگی اتحاد استراتژیک و مهمی را با گروه صنعتی ایران خودرو امضا کرده که از جمله محورهای اصلی آن می توان به خدمات پس از فروش و هم افزایی دو خودروساز در این زمینه اشاره کرد. بدون شک دستاورد های ارزشمند سایپا در حوزه خدمات پس از فروش که موجب رشد قابل توجه طی نیمه نخست سال جاری شده می تواند در این اتحاد استراتژیک مورد توجه و بهره برداری طرفین قرار بگیرد تا مسیر رشد فروش و خدمات پس از فروش خودرو با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند و در نهایت به رضایتمندی مشتریان ختم شود.

    یکی از مهمترین رویکرد های مدیرعامل سایپا در بهبود عملکرد بخش های مختلف بهره گیری از نیروی کار ماهر بوده که از ابتدا تا کنون وی تاکید ویژه ای روی این موضوع داشته است. تاکید مدیرعامل سایپا بر نظارت مستقیم مدیران این گروه خودروسازی بر سه حوزه منابع انسانی، مالی و خرید به صورت مستقیم از مهمترین عوامل ارتقاء عملکرد این خودروساز در حوزه خدمات پس از فروش به شمار می آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو