فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی گمرک مطرح کرد؛

تعیین تکلیف بیش از هزار خودرو توقیفی در گمرک طی روزهای آینده

عصر خودرو- لطیفی گفت: بر اساس تصمیمات اخذ شده، بیش از ۱۰۶۲ دستگاه خودروی موسوم به پرونده ثبت سفارش در اماکن بندری و گمرکات کشور، طی روزهای آینده برای مزایده در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد.

تعیین تکلیف بیش از هزار خودرو توقیفی در گمرک طی روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سید روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: گمرک ایران با ابلاغ تصمیم دادستانی برای 1062 خودروی موسوم به پرونده ثبت سفارش از گمرکات اجرایی خواست تا فرایند تحویل خودروهای مذکور را به نماینده سازمان اموال تملیکی برای انجام مزایده انجام دهند. خودروهای فوق اتومبیل‌هایی هستند که فاقد ثبت سفارش بودند که باید تعیین تکلیف آن‌ها به زودی مشخص می‌شد.

    به گفته او، بر اساس رای دادگاه و بخشنامه ششم شهریور گمرک با توجه به دعوت نامه‌ای که دادستانی تهران برای مزایده 1062 دستگاه خودرو پرونده موسوم به ثبت سفارش انجام شده است و قرار شد در گمرکات انزلی، قم، بندر لنگه، گمرک غرب تهران، گمرک تهران (شهریار)، استان فارس، بوشهر، گناوه، شهید باهنر هرمزگان، مازندران و خرمشهر که این خودروها در این اماکن بندری و گمرکات هستند که باید فرایند تحویل خودروها تا 27 شهریور از این اماکن به نمایندگان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی حداکثر تکمیل شود.

    لطیفی گفت: بر اساس مکاتبه مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران به گمرکات اجرایی از روز دوشنبه 22 شهریور به مدت 10 روز ادارات استاندارد و محیط زیست می‌بایست نماینده خود را به محل نگهداری خودروهای فوق اعزام کنند تا گواهی تائید را برای راهور صادر کنند.

    سخنگوی گمرک کشور این را هم گفت: بر اساس مصوبات دولت ترخیص خودروهایی که حجم موتور آن‌ها بالای 2500 سی سی بوده یا خودروهای آمریکایی یا خودروهایی که به سفارش آمریکا ساخته شدند ممنوع است و ظاهراً سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز برای خودروهای قاچاق یا فاقد مدارک مثبته ورود برای این نوع خودروها، انهدام فنی را دنبال می‌کند و موتورهای این خودروها نیز جهت استفاده از فناوری‌های موجود در اختیار دانشکده‌های مهندسی و فنی کشور قرار خواهد گرفت تا دانشجویان در حوزه‌هایی همچون مهندسی معکوس از آن‌ها استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو