فونیکسریمکسبهتام

ضرورت ارائه لایحه دوفوریتی برای موضوع اسقاط خودروهای فرسوده

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قوانینی که پیش از این در حوزه اسقاط خودرو فرسوده وجود داشت، دارای ایراداتی بود که طی صحبت‌هایی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام گرفت مقرر شد، برای اصلاح این ایرادات لایحه‌ای دوفوریتی در حوزه اسقاط به مجلس ارسال شود.

ضرورت ارائه لایحه دوفوریتی برای موضوع اسقاط خودروهای فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، علی جدی  درباره ضرورت توجه به موضوع اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: از آنجاکه طی چند سال گذشته اسقاط انجام نشده، اکنون شماره‌گذاری بسیاری از موتورهای دوچرخ، خودروهای سواری و سنگین با مشکل روبه‌رو شده است.

    نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: قوانینی که پیش از این در حوزه اسقاط وجود داشت، دارای ایراداتی بود که طی جلسات و صحبت‌هایی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام گرفت مقرر شد، برای اصلاح این ایرادات لایحه‌ای دوفوریتی در حوزه اسقاط به مجلس ارسال شود.

    وی اضافه کرد: بسیاری از محصولات تولیدکنندگان موتور به دلیل موضوع اسقاط، در انبارها مانده است، از طرفی مشکل برای خودروهای سواری نیز وجود دارد بنابراین دولت و وزارت صمت باید هرچه سریعتر موضوع اسقاط را تعیین تکلیف کند تا موانع پیش‌روی تولیدکنندگان برداشت شود.

    نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به منظور کاهش آلودگی هوا همواره بر اسقاط تاکید می‌شود چراکه با از رده خارج شدن خودروهای فرسوده، خودروهایی به‌روز و با مصرف سوخت کمتر وارد بازار می‌شوند و این امر موجب کاهش مصرف بنزین و در نتیجه بهبود کیفیت هوا به ویژه در کلانشهرها خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط