فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت مطرح کرد:

رشد ۲۷۹ درصدی تولید خودرو کامل

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارهای رسمی نشان دهنده این است که تولید کشور در وضعیت مناسبی است و به طور نمونه تولید خودروی سواری کامل تا نهم شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۹ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۷۹ درصدی تولید خودرو کامل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، "سید رضا فاطمی امین" امروز در نشست خبری در محل وزارتخانه افزود: مهم‌ترین شاخص ارزیابی اقتصاد، میزان تولید است و بررسی آمارها حاکی از فعالیت بخش صنعت، معدن و تجارت و تولید است.

    وی بیان داشت: در چهارماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال تولید فولاد خام 5.2 درصد، محصولات فولادی 4.9 درصد، شمش آلومینیوم 15.7درصد، آلومینا 8.4 درصد، گفتم کنسانتره زغال‌سنگ 20 درصد، شیشه جام 7.2 درصد، ظروف شیشه‌ای 17 درصد، خودرو سواری کامل 250درصد، وانت 47.7 درصد، اتوبوس، مینی‌بوس و ون 129 درصد،  کامیون، کامیونت و کشنده 148 درصد و تراکتور 58 درصد رشد داشته است.

    وی ادامه داد: همچنین در بخش محصولات پتروشیمی شاهد رشد 9 درصدی، الیاف اکریلیک رشد 26 درصدی، الیاف پلی استر رشد پنج درصدی، کفش رشد 31 درصدی و تلویزیون رشد 6 درصدی شاهد بودیم.
    فاطمی امین اضافه کرد: در برخی محصولات نیز کاهش تولید بودیم که از جمله در تولید کمباین به دلیل چالش مدیریتی با تامین کننده ها اتفاق افتاد،  همچنین تولید روغن خوراکی به دلیل حذف ارز ترجیحی 26 درصد کاهش، سیمان سه درصد افت و تولید پودر شوینده با کاهش هفت درصدی مواجه شد؛ با این حال هیچ گزارشی از کمبود کالا در پودر شوینده و روغن خوراکی نداشتیم.

    واردات خودرو

    فاطمی امین در ادامه در خصوص واردات خودرو گفت: واردات خودرو از نظر وزارت صمت بلامانع است.
    وی خاطرنشان کرد: با توجه به ناترازی در بازار خودرو و اختلاف قابل توجه در عرضه و تقاضا که سبب دو نرخی شدن خودروها شده بود، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شد؛ بنابراین یکی از دلایل ما برای واردات در کنار افزایش تولید خودرو، نزدیک کردن عرضه و تقاضا در این بازار به هم بود.
    فاطمی‌امین اضافه کرد: در سبد محصولات خودروسازات داخلی، خودروی اقتصادی با کیفیت وجود ندارد، یعنی خودروهای موجود دارای پلتفرم قدیمی بوده و از کیفیت پایینی برخوردار هستند و باید از رده خارج شوند و با توجه به اینکه عرضه محصول جدید نیز حداقل 18 ماه زمان می‌برد، این مسئله به سومین دلیل ما برای واردات خودرو و تنظیم آیین‌نامه واردات تبدیل شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو