فونیکسریمکسبهتام

حدود ۱۰۰ دستگاه کامیون رسوبی در گمرک اصفهان وجود دارد

عصر خودرو- مدیرکل گمرک اصفهان گفت: حدود ۱۰۰ دستگاه کامیون رسوبی در گمرک این استان وجود دارد که تشریفات لازم برای متروکه شدن آنها در حال انجام است.

حدود ۱۰۰ دستگاه کامیون رسوبی در گمرک اصفهان وجود دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، رسول کوهستانی‌ پزوه روز سه شنبه فزود: بجز این کامیون ها، کالایی با عنوان کالای رسوبی در گمرک استان اصفهان وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه کالاهای رسوبی شامل آن دسته از کالاهایی می شود که مهلت توقف آنها تمام شده باشد ادامه داد: بیشتر انواع کالاهای وارداتی از طریق گمرک این استان در زمینه ماشین آلات خطوط تولید است و رسوبی نیستند.
    مدیر کل گمرک استان اصفهان اظهار داشت: وجود یک سری مشکلاتی در فرآیند ترخیص کالاها موجب رسوب کالاها شده که شامل صدور مجوزهای ترخیص وصدور مجوزهای بانک مرکزی می شود.
    وی اضافه کرد: با توجه به کاهش مهلت توقف کالا از سه ماه به 2 ماه و پس از آن تمدید کاهش مهلت تمدید از 2 ماه به یک ماه، این عامل در عمل موجب رسوب کالاها در گمرک شده است.
    کوهستانی پزوه افزود: پیشنهاد برگشت مهلت توقف کالا به روال گذشته توسط گمرک کشور ارائه شده تا بتوانیم از رسوب کالاها جلوگیری کنیم.
    وی بیان کرد: آیین نامه ساماندهی ترخیص خودرو تصویب شده اما هنوز سود بازرگانی خودروهای وارداتی مشخص نیست.
    کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه خودروهای وارداتی از سال های گذشته در گمرک کشور مانده است خاطرنشان کرد: احتمال دارد که واردات این خودروها بدون مجوز انجام شده و یا مجوز آنها غیر واقعی بوده و به همین دلیل نزدیک به حدود هزار دستگاه خودرو در گمرک کشور مانده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط