فونیکسریمکسبهتام

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا:

تکلیف شماره‌گذاری دو خودروی پرطرفدار ایرانی مشخص شد

شماره‌گذاری مجدد این خودروها از کی آغاز می‌شود؟

عصر خودرو- حدود ۴۰ هزار نفر با ثبت‌نام در سامانه عرضه یکپارچه خودرو به خرید خودروهای تیبا و ساینا اقدام کردند، اما بعد از فروخته شدن این خودروها، سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که این دو برند قابل شماره‌گذاری ندارند.

تکلیف شماره‌گذاری دو خودروی پرطرفدار ایرانی مشخص شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا، گفت: فرایند انجام شماره‌گذاری خودروها معمولا به این صورت است که ابتدا از طریق سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت، مجوز شماره‌گذاری آن دسته از خودروهایی که قابلیت شماره‌گذاری دارند و تاییدیه‌های لازم را اخذ کرده‌اند، به پلیس ارسال می‌شود تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

    سرهنگ محمدعلی زارع در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: اوایل خردادماه امسال در خصوص خودروهای تیبا، نامه‌ای از سوی سازمان ملی استاندارد به پلیس راهور ارسال شد، با این مضمون که خودروی تیبا در حال حاضر مورد تایید نیست و نباید شماره‌گذاری شود. از زمان ارسال این نامه تا کنون شماره‌گذاری این خودرو متوقف شده است.

    وی ادامه داد: در روزهای اخیرا نامه‌ای از طریق وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد به پلیس راهور ارسال شد، مبنی بر اینکه شماره‌گذاری خودروهای تیبا مجددا از سر گرفته شود، اما این شماره‌گذاری تنها شامل خودروهایی‌است که شماره شاسی آنها توسط وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد اعلام شده است. گفته می‌شود 15 هزار خودروی دیگر شامل این شماره‌گذاری می‌شود، اما هنوز نامه‌ای در این خصوص ارسال نشده است.

    زارع با شاره به اینکه مقدمات شماره‌گذاری خودروهای تیبا آماده شده است و در روزهای آتی شروع خواهد شد، اظهار کرد: اگر شرکت خودروساز اطلاعات خودروها را ارسال کند و آماده بازدید برای شماره‌گذاری باشند، بلافاصله این روند آغاز خواهد شد.

    وی درباره وضعیت شماره‌گذاری خودروهای ساینا گفت: این خودرو هم وضعیتی مشابه تیبا را دارد، روند ارسال شماره شاسی و بازدیدها باید انجام شود تا برای خودروی ساینا نیز شماره‌گذاری آغاز شود.

    معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا، افزود: کارشناسان پلیس آمده انجام بازدیدها هستند، اگر همکاری‌های لازم از سوی شرکت خودروساز صورت بگیرد، فرایند شماره‌گذاری در سریع‌ترین زمان انجام خواهد شد.

    زارع ادامه داد: بیش از هزار خودرو در نامه اولیه شرکت خودروساز معرفی شده، ‌بنا بر اعلام شرکت خودروساز، ظرف مدت دو روز آینده مشخصات بقیه خودروها نیز ارسال خواهد شد.

    این مقام مسئول درپایان گفت: ما همیشه نگران این ناهماهنگی‌ها هستیم، اگر قرار است خودرویی شماره‌گذاری نشود و تاییدیه‌های لازم را اخذ نکند، ‌سازمان‌های مربوطه باید از قبل اعلام کنند که این خودروها مورد تایید نیستند، تا افراد نیز آگاهی پیدا کرده و اقدام به ثبت‌نام جهت خرید نکند. نباید خودرو فروخته شود و بعد از دریافت پول از خریدار مساله عدم دریافت تاییدیه مطرح شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو