فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور فراجا:

۲میلیون راننده پرخطر داریم

قوانین برای رانندگان حادثه ساز بازدارنده نیست

عصر خودرو- رییس پلیس راهور فراجا مشکل اصلی برای کاهش نقاط حادثه خیز را تامین منابع مالی دانست.

۲میلیون راننده پرخطر داریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه اولین نشست تخصصی روسای پلیس راه راهور فراجا و مدیران کل راهداری سراسر کشور، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث کاهش سوانح و تصادفات 32 دستگاه مسئول هستند. برای کاهش نقاط حادثه خیز اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ اما چیزی که حائز اهمیت است این است که 34 درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد اما 70 درصد فوتی‌های ما در این تصادفات است. ما تاکید می‌کنیم که اراده و تخصص وجود دارد اما مشکل تامین منابع مالی است.

    وی ادامه داد: برخی از نقاط حادثه‌خیز غیرثابت هستند. همچنین در برخی موارد بر اساس تحلیل یک ساله یا دوساله تازه برخی از نقاط حادثه خیز که زیربنای آن در گذشته احداث شده شناسایی می‌شوند. ما در کل پنج هزار نقطه حادثه خیز داریم که 3200 نقطه آن مربوط به وزارت راه است و 500 نقطه تاکنون اصلاح شده است. همچنین برخی از آن‌ها پرهزینه بوده و برخی نیز با آشکار سازی علائم اتفاق افتاده است. 35 درصد جانباختگان ما در نقاط حادثه خیز هستند.

    وی درباره لزوم بازدارندگی قوانین اظهار کرد: در بحث تصادفات، قوانین همیشگی نیستند و نیازمند بروزرسانی هستند.‌ قوانین فعلی برای رانندگان حادثه ساز بازدارنده نیست.

    وی افزود: در کشور دو میلیون راننده پرخطر رانندگی می کنند و قانون فعلی به هیچ عنوان برای این افراد بازدارنده نیست. راهکار حل این موضوع پرداختن به جریمه مالی، مجازات جایگزین و سیاست‌های تشویقی است.

    وی درباره شماره گذاری خودروهای ناایمن گفت: قانون به طور صریح گفته که خودرویی که دارای تأییدیه استاندارد، وزارت صمت و محیط زیست است، باید شماره گذاری شود. وقتی خودرو این مجوزها را داشته باشد، پلیس در صورت شماره گذاری نکردن آنهآ متخلف است.

    وی ادامه داد: این درحالی است که پلیس معتقد است سازمان استاندارد به طور مناسب وظایف خود را در قبال کیفیت خودرو انجام نداده است. امیدوارم زمانی برسد که در ایران خودروی ملی در حالی تولید شود که همه دو هزار و 600 قطعه آن داخلی باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو