فونیکسریمکسبهتام

۳ هزار نیروی کار اداری در فورد اخراج می شوند

عصر خودرو- ۳ هزار نیروی کار در کمپانی فورد شغل خود را از دست می دهند تا با کاهش هزینه آن دوره گذار از بنزینی به برقی تسهیل شود.

۳ هزار نیروی کار اداری در فورد اخراج می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، ایمیل این پیام در بین کارکنان کارخانه خودروسازی فورد در دیربرن میشیگان منتشر شد که 2000 نیرو تمام وقت حقوق بگیر و 1000 کارکنان قرار دادی با فورد خداحافظی خواهند کرد. این 3 هزار نفر 6 درصد از 31 هزار نیروی انسانی فورد در ایالات متحده و کانادا را تشکیل می دهند. در این اقدام تعدیل هیچیک از 56 هزار کارگر کارخانه عضو اتحادیه کارگری تحت تأثیر قرار نگرفته اند. به بیان ساده تر کارمندان اداری را اخراج کرده اند اما از کارگران خط کسی اخراج نشده است. بخشی از این تعدیل نیرو به کشور هندوستان مربوط میشود چون فورد کارخانه اش را در هند به فروش رسانده است.

    بیش از 100 سال است که فورد خودروهای بنزین سوز به بازار عرضه می کند. اکثر حکومت ها به ویژه در کشورهای غربی در پاسخ به گرمایش زمین در حال حذف خطوط تولید خودروهای بنزینی هستند با این که هنوز نفت به پایان نرسیده و پول نقد حاصل از فروش خودروهای بنزینی هنوز به حساب خودروسازان جاری است. فورد اعلام کرده است که تا سال 2030 یعنی کمتر از 8 سال نیمی از محصولات جهانی آن برقی خواهند بود.

    بیل فورد رئیس هیئت مدیره و جیم فارلی مدیر عامل این گروه خودروسازی آمریکایی در ایمیل های خود به کارکنان گفته اند که برای کسانی که از فورد میروند مزایای قطع ارتباط در نظر گرفته شده و تا جایی که امکان داشته باشد، به کاریابی جدید آنها کمک خواهد کرد. از نظر تیم ارشد فورد، این کمپانی هنوز فرصت راهبری در عصر خودروهای برقی متصل به شبکه های اینترنت را دارد. در این ایمیل آمده است: «برای ساختن این آینده [خودروهای برقی و متصل] نیاز به تغییر شکل و دگردیسی در همه جنبه های کاری و عملیاتی است که در نیم قرن گذشته شکل گرفته است. معنی این تغییر شکل، تخصیص مجدد منابع، تغییر در ساختار هزینه در بخش های غیررقابتی و سنتی است.» با تحلیل ها و ارزیابی های به عمل آمده مشخص شده است که ساختار هزینه در فورد به قدر کافی با جنرال موتورز، استلانتیس و تسلا قابل رقابت نیست. پیش از این فورد اعلام کرده بود که هدف راهبردی آنها کاهش 3 میلیارد دلار هزینه سالانه در هزینه های ساختاری سالانه خودروهای بنزین سوز تا سال 2026 است.

    در این ایمیل آمده است: «ما در حال حذف برخی از مشاغل، سازماندهی مجدد و ساده سازی کارکردها در کل کسب و کار هستیم.»

    فارلی مدیر عامل فورد بارها تکرار کرده است که 182 هزار نیرو در کل جهان برای ساختار گروه خودروسازی فورد بسیار بزرگ است و لازم است که با ساده تر کردن فرآیندها بخشی از این مشاغل حذف شوند تا دوران گذار از بنزینی به برقی سریعتر و راحت تر اتفاق بیفتد.

    فورد خیلی وقت است که به تجدید ساختار در اروپا، آسیا و به ویژه هند پرداخته است.

    به احتمال زیاد این کاهش یا تعدیل نیرو به همین جا ختم نمی شود. تی.آر. رید، سخنگوی فورد می گوید تغییرات متناسب به دگردیسی در صنعت است و تعدیل نیرو همچنان ممکن است. وی می گوید این طبیعی و رایج است که کمپانی ها متناسب با شرایط و نیاز خود نیرو جذب و تعدیل می کنند. «با سرعت بالای گام های صنعت خودرو، نیاز به مدیریت هوشمندانه و متناسب با اولویت هایی است که در حال شکل گیری است.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم