فونیکسریمکسبهتام

هیوندای عامل ترقی در تولید خودروهای برقی آمریکا خواهد شد؟

عصر خودرو- هیوندای موتور ممکن است ساخت کارخانه خودروهای برقی ایالات‌متحده را تسریع کند.

هیوندای عامل ترقی در تولید خودروهای برقی آمریکا خواهد شد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خبرگزاری یونهاپ در کره‌جنوبی اعلام کرد که قانون جدید ایالات‌متحده که خودروهای الکتریکی مونتاژ شده در خارج از آمریکای شمالی را از اعتبار مالیاتی مستثنی می‌کند، می‌تواند شرکت هیوندای موتور کره جنوبی را متقاعد کند که تاریخ شروع ساخت کارخانه خودروهای برقی و باتری در ایالات‌متحده را در اوایل سال جاری میلادی برساند.

    هیوندای موتور در ماه می اعلام کرد که در اوایل سال 2023 تاسیسات جدید خود در گرجستان را آغاز خواهد کرد و تولید تجاری آن در نیمه اول سال 2025 با ظرفیت سالانه 300 هزار دستگاه آغاز خواهد شد.

    یونهاپ به نقل از یک منبع ناشناس صنعت خودرو گزارش داد اما این شرکت اکنون در حال بررسی شروع تولید در اواخر سال جاری است تا تولید تجاری خود را در نیمه دوم سال 2024 آغاز کند.

    جو بایدن، رئیس جمهور ایالات‌متحده، در 16 آگوست، لایحه‌ای 430 میلیارد دلاری را امضا کرد که به اعتبار مالیاتی حدود 70 درصد از 72 مدل خودروهای الکتریکی که قبلا واجد شرایط بودند، خاتمه می‌دهد. در نتیجه، خودروهای الکتریکی فروخته شده توسط هیوندای موتور، کیا، تویوتا و سایرین، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی نیستند.

    بر اساس گزارش رویترز، به گفته یک مقام وزارت امور خارجه، پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی، هفته گذشته طی تماسی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، نسبت به قانون جدید ایالات‌متحده ابراز نگرانی کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم