فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازی اعلام‌کرد:

آمادگی ایران برای تامین بیش از ۳۰ نیاز فناورانه صنعت خودروسازی روسیه

عصر خودرو- عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: شرکت‌های ایرانی آمادگی دارند تا بیش از ۳۰ نیاز فناورانه شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز روسی را در جهت احیای صنعت خودروسازی این کشور تامین کنند.

آمادگی ایران برای تامین بیش از ۳۰ نیاز فناورانه صنعت خودروسازی روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، "ابراهیم دوست زاده" امروز با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه "اتومبیلیتی 2022" روسیه افزود: مطابق توضیحات کارشناسان سفارت ایران در روسیه، روس‌ها تاریخ 24 فوریه 2022 را به عنوان نقطه عطفی در زندگی کاری خود تلقی می‌کنند؛ تاریخی که تحریم‌ها در این کشور آغاز شد و شدت گرفت.
    وی بیان‌داشت: امروز روس‌ها تمایل دارند با شیوه ها و روش‌هایی که ایران در سال‌های گذشته در عبور از تحریم ها استفاده کرده، آشنا شوند.
    این مقام صنفی، نمایشگاه اتومبیلیتی 2022 روسیه را فرصتی کم نظیر برای صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی کشور برشمرد و گفت: هرچند هدف اولیه وزارت صمت و این انجمن حضور چند شرکت بزرگ قطعه‌سازی با 200 متر مربع فضای نمایشگاهی بود، اما امروز شاهد اختصاص یک پاویون اختصاصی به وسعت بیش از یک‌هزار و 700متر مربع هستیم که توان صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی کشور را به نمایش خواهد گذاشت.
    دوست زاده خاطرنشان‌کرد: روس‌ها بیش از 30 قطعه که عمدتا قطعات های‌تک برق و الکترونیک هستند را به عنوان نیازهای خود معرفی کرده اند که در این زمینه تاکنون تعدادی از قطعه‌سازان مطرح کشور که از دانش فنی و فناوری بالایی برخوردار هستند را به طرف‌های روسی معرفی کرده‌ایم.
    این عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده در کنار به نمایش گذاشتن توان قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی، توان طراحی مهندسی، فناوری و دانش فنی شرکت ها نیز به نمایش گذاشته شود؛ بر این اساس مرکزی به عنوان مرکز انتقال فناوری در  پاویون ایران ایجاد شده است.
    وی ادامه داد: از شرکت‌های خودروساز و قطعه سازی که توانایی لازم در طراحی و مهندسی محصول، خط تولید، ادوات تست و آزمایشگاهی و همچنین در بومی‌سازی دانش فنی دارند، دعوت کردیم تا در این مرکز به ارائه توانمندی‌های خود بپردازند.
    دوست‌زاده اظهار داشت: تاکنون 11 شرکت مطرح شامل هشت قطعه‌ساز و سه خودروساز از این مهم استقبال کرده و توان مهندسی شرکت های ایرانی را در پاویون ایران به نمایش خواهند گذاشت که فرصت مناسبی برای تبادل دانش فنی و تکنولوژی با روس‌ها و دیگر کشورهای حاضر خواهد بود.
    وی یادآور شد: بیش از 30 قطعه یاد شده که مطابق فهرستی در اختیار روس‌ها قرار گرفته، اکثر قریب به اتفاق آنها سال‌هاست که در کشور تولید می‌شود و در بخش زیادی از آنها نیز به دانش فنی ساخت دست یافته‌ایم و بومی سازی شده اند و امکان صادرات دانش فنی آنها نیز وجود دارد.
    رئیس کمیسیون کیفیت انجمن همگن قطعه‌سازان کشور گفت: در این نمایشگاه می‌توانیم نیازمندی‌های فناورانه را از شرکت‌های روسی دریافت و شناسایی کنیم و فرصت مناسبی برای تبادل دانش فنی و تکنولوژی بین شرکت های ایرانی و روسی خواهد بود.
    وی افزود: همچنین این امکان وجود دارد که این قطعات و نیازمندی های فناورانه تحت لیسانس شرکت های ایرانی تولید شود یا خط تولید آنها به صورت همکاری مشترک ایران ایجاد شود.
    دوست‌زاده اظهارداشت: با همه موارد یاد شده، اما هم اکنون از چینی ها و ترک‌ها عقب هستیم و تولیدکنندگان این کشورها حرکت فناورانه و تامین نیاز روس‌ها را زودتر از ما آغاز کرده‌اند.
    وی ابراز امیدواری کرد: قوانین دست و پاگیر و بروکراسی های معمول بر سر راه تولید کنندگان ایرانی با همکاری و هماهنگی دولت از سر راه برداشته شود تا بخش خصوصی با اطمینان بتواند به تولید و صادرات خدمات و محصولات خود بپردازد.
    رئیس کمیته فنی- تخصصی پاویون ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی 2022،حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه را در این دوره از نمایشگاه بسیار دلگرم کننده توصیف و اظهار امیدواری کرد: این حضور زمینه‌ای برای برداشته شدن قوانین و مقررات دست و پاگیر از سر راه تولید باشد.
    دوست زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه این بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی ایران پس از انقلاب در خارج از کشور محسوب می‌شود و از طرفی نیاز طرف روسی به ما مزید بر علت شده، فرصت بسیار مناسبی در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار گرفته است و انتظار می رود با کمک دولت و به ویژه سرکنسولگری‌های دو کشور و بخش خصوصی، این مسیر ساده‌سازی شود تا به نتایج مطلوبی دست یابیم.
    به گزارش ایرنا، نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از 31 مرداد تا 3 شهریورماه 1401 (برابر با 22 تا 25 اوت 2022) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود 600 شرکت از 18 کشور و در 30 هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.
    ایران تنها کشوری است که بالاترین متراژ غرفه های متمرکز یک کشور را در نمایشگاه روسیه با بیش از 900‌مترمربع غرفه نمایشگاهی در سالنی به مساحت یک‌هزار و 700 متر مربع در اختیار دارد که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو