فونیکسریمکسبهتام

کلیات طرح واردات خودرو مورد تأیید مجلس است

عصر خودرو- دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب آیین‌نامه واردات خودرو در هیئت دولت گفت: کلیات طرح واردات خودرو مورد تأیید مجلس است اما باید دید در عمل چه طور پیاده‌سازی می‌شود.

کلیات طرح واردات خودرو مورد تأیید مجلس است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، روح‌الله ایزدخواه در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو و صنایع وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: نمایشگاه‌های تخصصی نیاز کشور هستند و باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرند.

    وی بابیان اینکه در نمایشگاه باید انتقال تجربه شرکت‌های صنعتی صورت گیرد و زمینه‌ای برای همکاری بین واحدهای صنعتی ایجاد شود، بیان کرد: ایجاد زمینه برای تشکل یابی های صنعتی و انجمن‌های صنعتی یکی دیگر از شرایطی است که در فضای نمایشگاه‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

    دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشهد یکی از قطب‌های قطعه‌سازی خودرو است، ابراز کرد: وزارت صمت هم باید به پتانسیل نمایشگاه‌ها بیشتر توجه داشته باشد.

    وی با تأکید بر اینکه مشهد به‌عنوان یک شهر بین‌المللی می‌تواند قطب صنعت نمایشگاهی در کشور باشد، تصریح کرد: مشهد  به‌واسطه ارتباط وسیعی که می‌تواند با سراسر کشورهای دنیا بگیرد می‌توان شاهد شکل‌گیری یک کمپین از صنایع مختلف در کشور بود.

    ایزدخواه همچنین در خصوص کیفیت خودروهای داخلی یادآور شد: اوایل مجلس طرحی در کارگروه خودرو که دارای 20 ماده بود برای کیفیت و تولید خودرو و نیز همکاری‌های بین‌المللی عنوان شد، که به دلیل تغییر دولت متوقف شد.

    وی بابیان اینکه همچنان منتظر هستیم تا این طرح به  صحن مجلس ارائه شود، گفت: همچنین سرریز فناوری‌های نظامی به صنعت خودرو که تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه بود در این طرح مدنظر قرار گرفت.

    دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای مجلس اذعان کرد: آیین‌نامه واردات خودرو امروز در هیئت دولت تصویب‌شده و کلیات آن موردقبول مجلس است اما باید دید در عمل چطور پیاده‌سازی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو