فونیکسریمکسبهتام

تولید بنزین به ۹۸ میلیون لیتر در روز رسید

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت فراورده‌های نفتی گفت:‌تولید بنزین در سال جاری به ۹۸ میلیون لیتر در روز رسیده و این در حالی است که این میزان تولید در سال گذشته ۹۶.۹ میلیون لیتر بوده است.

تولید بنزین به ۹۸ میلیون لیتر در روز رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جلیل سالاری امروز در نشستی با بیان اینکه در بخش نیروگاهی مصرف گازوئیل 80 درصد رشد داشته و مصرف سوخت مایع دو میلیارد لیتر بیشتر شده است، اظهار کرد: به منظور ایجاد هاب انرژی و داشتن اسکله‌های اختصاصی مسیر ناوگان را توسعه دادیم و در بخش مسیر دریایی نیز اقداماتی انجام شد تا بتوانیم سوآپ و ترانزیت فراورده را گسترش دهیم.

    وی با اشاره به صادرات محموله گازوئیل به افغانستان گفت: در هفته گذشته توانستیم صادرات این محموله را به قیمت هر تن 1100 دلار داشته باشیم.

    سالاری با بیان اینکه 57 درصد از سبد حمل و نقل و توزیع کشور را تا شعاع 500 کیلومتری از طریق نفتکش تامین می‌کنیم، گفت: با توجه به اهمیت کیفی‌سازی محصولات 30 درصد از سود عملیاتی پالایشگاه‌ها برای این مسئله هزینه می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت فراورده‌های نفتی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای افزایش تولید گازوئیل گفت:‌ در دولت فعلی میزان تولید گازوئیل از 108 میلیون لیتر به 112 میلیون لیتر افزایش یافته که معادل رشد سه درصدی در این بخش است.

    وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل قاچاق گفت: طرح‌هایی در این راستا اجرا شده و به تدریج پایش می‌شود تا نظارت و کنترل صورت گیرد. البته اختلاف قیمت با کشورهای همسایه بسیار زیاد است و انگیزه برای این کار را افزایش داده است.

    سالاری با بیان اینکه مطالعات و طرح‌های اولیه پروژه‌ها انجام شده و به دنبال مجوزهای شورای اقتصاد برای تأمین منابع بانکی پیش‌بینی شده هستیم، گفت: در خصوص سامانه صدف دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها می‌بایست مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت فراورده‌های نفتی با بیان اینکه تعهداتی را که در دولت قبل برای دولت سیزدهم ایجاد شده بود انجام داده‌ایم، گفت: طرح‌ها و پروژه‌ها مورد غربالگری قرار گرفت و با توجه به اینکه امنیت غذایی و انرژی وجود داشت ساماندهی ساختاری صورت گرفت.

    وی با اشاره به ایجاد درگاه مجوزها در وزارت نفت گفت: امضاهای طلایی در وزارت نفت متوقف شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو