فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت:

بیش از ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی خودرو ندارند

عصر خودرو- مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودرو هستند، گفت: واسطه‌هایی بین قطعه ساز و خودروساز قرار دارد که باعث افزایش قیمت می‌شوند.

بیش از ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی خودرو ندارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما، عبدالله توکلی لاهیجانی در نمایشگاه برنامه تحولی در صنعت خودروی ایران اظهار کرد: توزیع عادلانه در خودرو وجود ندارد و بیش از 50 درصد خانوارها فاقد خودرو هستند که علت هم نبود خودروهای اقتصادی در بازار است. بنابراین در طرح تحول صنعت خودرو، بحث خودروهای اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

    مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: در خودروهای اقتصادی مصرف سوخت در کمترین میزان قرار دارد و این موضوع با وزن خودرو در ارتباط است. همچنین در خودروهای اقتصادی باید وزن خودرو را کاهش داد در حالی که نباید از امکانات و تجهیزات آن کاست.

    توکلی اضافه کرد: خودروساز و قطعه ساز قرارداد بلندمدت و تعاملی با هم ندارند ضمن اینکه قطعه سازانِ یک محصول در طول سال‌های مختلف تغییر می‌کنند و واسطه‌هایی بین قطعه ساز و خودروساز قرار دارد که باعث افزایش قیمت می‌شوند.

    مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: ما اکنون با تولید سالانه حدود 900 هزار خودرو، رتبه هجدهم دنیا در تولید خودرو را داریم و هدف‌گذاری شده تا به تولید 3 میلیون دستگاه در سال برسیم.

    وی افزود: شاخص‌هایی نظیر نیروی کار ارزان، انرژی ارزان و نیروی مهندسی فراوان باعث شده تا ما ظرفیت افزایش تولید و رشد صنعت خودرو را نسبت به شرکت‌های خارجی داشته باشیم.

    توکلی گفت: ما در قوای محرکه ظرفیت تولید برای 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو را داریم و در خط بدنه هم این ظرفیت‌ها برای رسیدن به هدف 3 میلیون دستگاه در سال وجود دارد.

    وی اضافه کرد: از سال 97 ظرفیت تولید ما کاهش یافت و به نصف رسید و حتی آنچه تولید می‌شد هم کامل نبود و در پارکینگ‌ها می‌ماند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو