فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو همچنان بر مدار رکود

عصر خودرو- بررسی بازار خودروی پایتخت حاکی از تداوم رکود سنگین است؛ بازاری که در عین سکون، با اعلام قیمت‌های بالا از سوی فروشندگان همراه است.

بازار خودرو همچنان بر مدار رکود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مدت‌هاست بازار خودروی تهران در رکود به سر می‌برد. قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان همچنان بالا و در بخش خودروهای خارجی به حدی بالاست که در عمل هیچ خریداری مراجعه نمی‌کند و توان خریدی وجود ندارد.

    اینها بخشی از درد و دل نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت است.

    «اسد کرمی» نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران می‌گوید: انتظار می‌رفت تداوم ثبت‌نام‌ها کمی از این رکود بکاهد، اما بی کیفیت بودن خودروهای داخلی سبب شده تا تاثیری در بازار شاهد نباشیم و در قیمت‌ها همچنان روی همان پاشنه بچرخد.

    وی بیان داشت: هرچند اعلام برداشته شدن محدودیت‌های وارداتی در ابتدا تحرکاتی در بازار ایجاد و مردم را به تعدیل قیمت‌ها امیدوار کرد، اما تا امروز در عمل خبری از واردات نیست و فعالان بازار دل به آن نبسته‌اند.

    این مقام صنفی خاطرنشان کرد: ‌هر از گاهی اعلام مطالبی از سوی مسوولان یا برخی اخبار، بر کاهشی شدن قیمت‌ها تاثیرگذار شده، اما دوباره شاهد سیر صعودی قیمت‌ها بودیم.

    بر اساس این گزارش، امروز در دسته خودروهای پرطرف‌دار و نسبتاً ارزان بازار، قیمت پراید 111 مدل 99 صفرکیلومتر در بازار بین 195 تا 200 میلیون تومان، هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 حدود 307 میلیون تومان و کوئیک معمولی بین 215 تا 220 میلیون تومان بود.

    با این حال خودرویی نظیر پژو 207 اتوماتیک در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی تا 630 میلیون تومان هم قیمت خورده است.

    «کورش طواحن» نمایشگاه‌دار و فعال بازار خودروهای خارجی نیز گفت: بازار همچون ماه‌های گذشته در رکود کامل است و اتفاق خاصی را شاهد نبوده است.

    وی اظهار داشت: این روزها همه به نوعی منتظر به ثمر نشستن برجام هستند تا شاید شوکی به بازار وارد شود، اما معتقدم برجام به‌تنهایی نمی‌تواند کارگشا باشد.

    این فعال خودرویی تصریح کرد:‌ این روزها به‌جز افرادی که نیازمند پول هستند، فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد و به دلیل رکود بازار، خریداران قدرت چانه‌زنی خوبی دارند؛ هرچند قیمت‌ها به‌شدت غیرواقعی و بالا است.

    طواحن با اشاره به طرح وزارت صمت برای واردات خودروهای اقتصادی و کمتر از 10 هزار دلاری، تاکید کرد: خودروهای اندکی در جهان وجود دارد که در این بازه قیمتی تولید شوند و شاید تنها بتوان چنین خودروهایی را در هند یافت.

    وی ادامه داد: با این حال اگر سیاست وزارتخانه بر این باشد، واردکنندگان جست‌وجو و تلاش خود برای یافتن و واردات چنین خودروهایی را انجام خواهند داد.

    بر اساس این گزارش، امروز در دسته خودروهای خارجی هر دستگاه سانتافه مدل 2018 کم کارکرد تا 3.2 میلیارد تومان و هر دستگاه تیگوان مدل 2018 صفر کیلومتر بین 4.3 تا 4.4 میلیارد تومان قیمت داشتند که تفاوتی با قیمت‌های یک ماه قبل نداشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو