فونیکسریمکسبهتام

فاطمی‌امین:

همکاری وزارت صمت و دفاع باعث جهش و موفقیت صنعت خودرو شده است

عصر خودرو- وزیر صمت با اشاره به همکاری میان شرکت خودروسازی ایران خودرو و شرکت‌های وابسته مجموعه وزارت دفاع، گفت: با این همکاری شاهد یک جهش و موفقیت در صنعت خودرو هستیم.

همکاری وزارت صمت و دفاع باعث جهش و موفقیت صنعت خودرو شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در آئین رونمایی از محصول مشترک وزارت دفاع و ایران خودرو به عنوان واحد کنترل الکترونیک( ECU) طی سخنانی اظهار داشت : در صنایع دفاعی در بسیاری از حوزه‌ها و صنعت‌ها اقدامات بسیار افتخار آفرینی انجام شده که جای تشکر از امیر آشتیانی و همکارانش در صنایع دفاع دارد.

    وی ادامه داد: در صنایع دفاعی به لحاظ نیازی که وجود دارد، تحقیق و توسعه‌های بسیاری در پیشرفت فناوری انجام می‌شود اما این فناوری‌ها در سایر صنعت نیز قابل استفاده هستند و نباید این هزینه و تلاشی که در صنعت دفاعی انجام شده، محدود به همین صنعت بماند. اینکه ما بتوانیم فناوری‌ها و توانمندی‌هایی که در سطح دفاعی ایجاد شده و موجب افتخار کشور ماست را در سایر صنایع استفاده کنیم، مسئله بسیار مهمی است که خوشبختانه امروز شاهد یکی از نمونه‌های آن در یک کار مشترک هستیم.

    وزیر صمت تصریح کرد: در همکاری که میان شرکت خودروسازی ایران خودرو و شرکت‌های وابسته مجموعه وزارت دفاع انجام شد، قطعه بسیار ارزشمند از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تولید شد و شاید مهم‌تر از خود محصول، شکل‌گیری این همکاری مشترک و موفق باشد که خوشبختانه با این همکاری شاهد یک جهش و موفقیت در صنعت خودرو هستیم. ان شاءالله در آینده شاهد پیشرفتی متفاوت از امروز در این حوزه خواهیم بود. بنابراین ما باید با یک نقشه راه مشخص و دقیق در آن مسیر حرکت کنیم و اقدامی که امروز در تولید این محصول مشترک انجام شد، حرکتی در جهت همین پیشرفت علمی است.

    وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت دفاع در سایر صنایع، گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت قطعاً با همکاری نزدیکی که با وزارت دفاع خواهد داشت از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده خواهد کرد تا بتواند ارتباط گسترده‌ای را با واحدهای صنعتی، تجاری و وزارت دفاع ایجاد نماید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو