فونیکسریمکسبهتام

ارسال پیامک انقضای معاینه فنی برای رانندگان

خودروهای تولید مرداد ۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی

عصر خودرو- سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از ارسال پیامک انقضای معاینه فنی برای رانندگان خبر داد.

خودروهای تولید مرداد ۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سیدرضا مفیدی با بیان اینکه مطابق قانون یکی از مدارک مورد نیاز که هر خودرویی بایستی به همراه داشته باشد گواهی معاینه فنی معتبر است، گفت: در بعضی از مواقع خودروها به علت فراموشی زمان اعتبار گواهی معاینه فنی جریمه  می شوند که براساس درخواست مشتریان این ستاد در راستای اجابت نیاز و  خدمت رسانی شایسته  و مضاعف به شهروندان یک خدمت ویژه را به واحد مدیریت امور مشتریان اضافه کرده است. بر این اساس 10 روز قبل از انقضاء معاینه فنی، پیامک یادآوری زمان اعتبار گواهی معاینه فنی به مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال گذشته  ارسال می شود.

    وی از رانندگان خواست که جهت اطلاع رسانی دقیق و اطمینان از ارسال موفق پیامک ها ، اطلاعات  مربوط به شماره تماس را به صورت صحیح به متصدیان پذیرش خودرو در مراکز معاینه فنی بیان کنند.

    مفیدی افزود: علاوه بر ارسال پیامک اطلاع رسانی زمان انقضاء معاینه فنی ، در راستای مدیریت امور مشتریان، ظرفیت پذیرش از طریق نوبت دهی اینترنتی در مراکز معاینه فنی 100 درصد افزایش یافته و در حال حاضر شهروندان متقاضی جهت استفاده از این خدمات  به سهولت  می توانند نسبت به اخذ نوبت و مراجعه با تعیین وقت قبلی اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه همچنین با توجه به اهمیت  مدیریت صف و به حداقل رساندن معطلی و همچنین ارتقاء کیفی ارائه خدمات به شهروندان  به صورت آزمایشی پذیرش مرکز معاینه فنی دماوند از ساعت 14 لغایت 15 صرفا از طریق نوبت دهی اینترنتی انجام می شود. گفت: این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من و سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به نشانی https://inspection.tehran.ir/   در دسترس است.

    به گفته وی، علاوه بر الزامات و ضوابط  تعیین شده دوره های معاینه فنی برای وسایل نقلیه، مطابق قانون گواهی معاینه فنی یک خودرو تا زمانی دارای اعتبار است که خودرو دارای نقص فنی که موجب کاهش ایمنی در عبور و مرور و یا انتشار بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شود نباشد.

    سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران این را هم گفت که برخی رانندگان پس از اخذ معاینه فنی نسبت به تغییر وضعیت ظاهری خودرو و نصب تجهیزات غیر استاندارد مانند گارد و یا لامپ های زنون و هدلایت اقدام می نماید که این خودروها توسط پلیس متوقف و بلافاصله معاینه فنی آن ابطال می شود.

    مفیدی در خاتمه در ارتباط با خودروهای مشمول معاینه فنی نیز گفت: براساس قانون وسایل نقلیه شخصی و دولتی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف می باشند. لذا در حال حاضر وسایل نقلیه شخصی و دولتی تولید مرداد ماه 1397 و ماقبل مشمول معاینه فنی بوده و بایستی جهت اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. تاکید می گردد مطابق قانون معاینه فنی برای کلیه وسایل نقلیه الزامیست و موتورسیکلت ها نیز مشمول این قانون هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو