فونیکسریمکسبهتام

هیوندای موتور رکورد ۸ ساله سود را شکست

عصر خودرو- شرکت هیوندای موتور امروز پنجشنبه بهترین سود سه ماهه خود در هشت سال گذشته را به دست آورد زیرا وون ضعیف، ارزش درآمدهای آن را در خارج از کشور افزایش داد و تقاضا برای خودروهای اسپرت پرحاشیه این خودروساز کره جنوبی قوی ماند.

هیوندای موتور رکورد ۸ ساله سود را شکست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، اگرچه کمبود تراشه در حال کاهش است، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان، از جمله شرکت کیا موتورز  به چالش‌هایی مانند کاهش تقاضا به دلیل تورم، هزینه‌های بازاریابی بالاتر در میان رقابت سخت‌تر و مشکلات عرضه اشاره کرد.

    سود خالص از 1.8تریلیون سال قبل به 2.8 تریلیون وون (2.13 میلیارد دلار) برای دوره آوریل تا ژوئن افزایش یافت که از میانگین پیش بینی 2.2 تریلیون تحلیلگران پیشی گرفت. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیبی از فروش قوی، کاهش انگیزه‌ها از سطح پایین‌تر موجودی و محیط ارزی مطلوب به افزایش درآمد در سه ماهه دوم کمک کرد.

    به گفته تحلیلگران، کاهش کمبود جهانی تراشه به هیوندای کمک کرد تا اضافه کاری و شیفت‌های آخر هفته را در کارخانه‌های داخلی از سر بگیرد تا تولید خودرو از دست رفته ناشی از اعتصاب کامیون داران سراسری در ماه ژوئن را جبران کند. این شرکت گفت که انتظار دارد به تدریج از کمبود تراشه و قطعات بهبود یابد که منجر به کاهش 5.3 درصدی فروش در سه ماهه دوم سال شد.

    بر اساس گزارش رویترز، هیوندای اعلام کرد که قصد دارد تولید خودرو را در نیمه دوم افزایش دهد تا تقاضای مصرف‌کننده را برآورده کند، اگرچه همچنان انتظار دارد برخی اختلالات در زنجیره تامین و نوسانات قیمت مواد خام ایجاد شود.

    زایونگ کو، مدیر روابط سرمایه‌گذاران، در یک تماس تلفنی گفت: با این حال، تورم و رکود اقتصادی مرتبط با آن، خطراتی را برای تقاضا در نیمه دوم ایجاد می‌کند زیرا مصرف‌کنندگان قدرت خرید خود را از دست می‌دهند و نرخ بهره افزایش می‌یابد.

    با تورم بالا در اقتصادهای بزرگ، تامین مالی خرید خودرو حتی گران‌تر می‌شود که اساسا شرایط بازار خوبی برای خودروسازان نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو