فونیکسریمکسبهتام

۱۰ سال با ۱۰ خودروی مهم هیوندای+عکس

عصر خودرو- هیوندای اکنون یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است و مسیر پیشرفت را نیز همچنان با سرعت طی می کند. از مهمترین راهبردهای این کمپانی کره ای باید به راه اندازی برند جنسیس اشاره کرد که اکنون محصولات لوکس خود را با آن روانه بازار جهانی می کند.

۱۰ سال با ۱۰ خودروی مهم هیوندای+عکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، طی یک دهه گذشته، هیوندای مجموعه ای از محصولات مفهومی را معرفی کرده که نمایه ای از توانایی هایش در زمینه ارائه چشم انداز برای آینده بازار خودرو بوده و البته بسیاری از موارد را نیز به خط تولید انبوه پیوند زده است.

    در ادامه این مطلب 10 خودروی مفهومی مهم هیوندای طی 10 سال گذشته را مورد اشاره قرار داده ایم، با گروه خودروی عصر ایران همراه باشید.

    هیوندای سانتا کروز/ سال 2015

     

    این پیکاپ طی نمایشگاه خودروی دیترویت در آمریکا معرفی شد و در آن زمان طراحی بسیار رادیکالی را ارائه داد که دقیقا همین رویکرد موجب شد تا کانون توجه محافل خودرویی قرار بگیرد. البته نسخه ای تولید انبوه آن تفاوت های مهمی با مفهومی سانتا کروز دارد. به اعتقاد گروهی از کارشناسان، نمونه تولید انبوه در بحث طراحی ضعیف تر از نمونه مفهومی بوده است.

    هیوندای آراِم19/ سال 2019

    در نمایشگاه خودروی لس انجلس معرفی شد. یک خودروی موتوروسط که از ظاهرش هم مشخص است برای پیست و سرعت خلق شده است. هیوندای 7 سال مشغول توسعه این کوچک آتشین بود. پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ آن برابر با 390 اسب بخار خروجی دارد و با جعبه دنده سکوئنتیال 6 سرعته هماهنگ شده است.

    هیوندای پونی/ سال 2021

    استفاده از نام پونی به سال 1975 باز می گردد و طراحی کلاسیک این خودرو نیز دقیقا با توجه به همین محصول خاص از سال های دور خطوط تولید هیوندای بوده است. چراغ های ال ایی دیی، پیشرانه کاملا الکتریکی و بسیاری از فناوری های روز وارد این بازگشته از دهه هفتاد میلادی شده اند.

    هیوندای گرنجور/ سال 2021

     

    این هم یک بازگشت کلاسیک دقیقا مانند هیوندای پونی است. ریشه های این محصول به اواسط دهه 80 میلادی مربوط می شود. این خودرو به بهانه سی و پنجمین سالگرد برند گرنجور معرفی شد و از پیشرانه الکتریکی و یک کابین با طراحی رترو بهره می برد.

    هیوندای اچ ان دی-9/ سال 2013

    شباهت زیادی به کوپه جنسیس دارد که در بازار ایران نیز طرفداران بی شماری مخصوصا در گروه سنی جوانان، دارد. پیشرانه 3.3. لیتری این مفهومی برابر با 362 اسب بخار خروجی دارد اما هیچ گاه به خط تولید انبوه نزدیک نشد.

    هیوندای آراِن22ایی/ سال 2022

     

    این خودرو نززدیکی زیادی به هیوندای آیونیک 6 دارد اما با لوگوی N و جزئیات اسپرت معرفی شد. پیشرانه الکتریکی با 577 اسب بخار از آن یک مبارز تمام عیار ساخته است.

    هیوندای پروفسی/ سال 2020

    معرفی این هیوندای در سال 2020 زمینه های لازم برای تولد نمونه تولید انبوه آیونیک 6 را فراهم کرد. هر چند حدود 2 سال از معرفی پروفسی گذشته اما به اعتقاد کارشناسان، این خودرو تبدیل به بخشی از تاریخ هیوندای خواهد شد.

    هیوندای آراِن30/ سال 2016

    یک مفهومی آتشین دیگر از هیوندای است که در سال 2016 برپایه هاچ بک آی30 شکل گرفت. این محصول در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد. در بخش پیشرانه از نمونه 2 لیتری توربوشارژ با 375 اسب بخار استفاده می کند.

    هیوندای اِن2025 ویژن گرن توریزمو/ سال 2015

    یک ابرخودروی کره ای با نشان هیوندای و پیشرانه ای که 872 اسب بخار خروجی دارد. این محصول مفهومی در کمتر از 3 ثانیه رکورد صفر تا 96 کیلومتر را ثبت کرده است.

    هیوندای اِن ویژن 74/ سال 2022

    جدیدترین خودروی مفهومی معرفی شده توسط هیوندای است که طراحانش توجه خاصی به محصولات کلاسیک و بویژه خودروی پونی کوپه داشته اند. پیشرانه یک سیستم فناورانه با حضور سلول سوختی هیدروژنی و دو موتور الکتریکی است که برابر با 671 اسب بخار خروجی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو