فونیکسریمکسبهتام

طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران انجام می‌شود؛

راه‌اندازی ۸۰ جایگاه بنزین و ۳۰ جایگاه CNG در پایتخت

عصر خودرو- اعضای شورای اسلامی شهر تهران دستور جلسه امروز شورا را بررسی و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان برگزاری مجمع عمومی اتوبوسرانی گفت که اساسنامه شرکت اتوبوسرانی تهران اصلاح می شود.

راه‌اندازی ۸۰ جایگاه بنزین و ۳۰ جایگاه CNG در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر نطق پیش از دستور را به دلیل غیبت احمد صادقی عضو این شورا لغو کردند.

    همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران تشکیل مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی را در دستور کار داشتند که پس از سخنان مجتبی شفیعی معاون شهردار تهران، مقرر شد اساسنامه این شرکت در کمیسیون‌های شورای شهر بررسی شود.

    مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: اساسنامه شرکت مربوط به سال 1331 و در آستانه اصلاح است.

    وی با بیان اینکه در قانون تشکیل سازمان حسابرسی 2 الزام قانونی مطرح شده است افزود: در قانون استفاده از خدمات تخصصی حسابرسان، تأکید شده که حسابرسی شرکت های سهامی بر عهده حسابرسان رسمی است.

    شفیعی اظهارداشت: بنای ما بر این است که حسابرس اصلی و علی البدل در این زمینه برای شرکت واحد اتوبوسرانی معرفی شوند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این موضوع باید در کمیسیون نظارت و حقوقی بررسی شود گفت: پس از اعلام نظرات کمیسیون و توافقات دو کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل، افراد معرفی شوند. 

    در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران این دستور جلسه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارسال کردند.

    بررسی نامه فرمانداری برای استفاده از نیروی انسانی موجود شهرداری برای پست‌های مدیریتی
    اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نامه فرمانداری در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه الزام شهرداری تهران در استفاده از نیروی انسانی موجود واجد شرایط در پست‌های مدیریتی و کارشناسی را بررسی کردند.

    محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با توجه به توضیح کمیسیون نظارت، دخالتی در این عزل و نصب نداشتیم و تنها این موضوع را اعلام کرده‌ایم که اگر نیرویی در آن رده در شهرداری وجود ندارد از خارج از مجموعه، نیرو جذب شود.

    ناصر امانی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: این مصوبه خلاف قانون نبود و ما تنها مواردی را به متن قانون اضافه کردیم.

    وی افزود: فرمانداری اعلام کرد که باید این اضافات حذف شود و ما این اقدام را انجام خواهیم داد و انتظار است که بر اساس متن قانون عمل شود اما ضرورت ها نیز مورد توجه قرار بگیرد.
    در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 18 رای پاسخ کمیسیون به نامه فرمانداری‌ را تصویب کردند.

    صدور مجوز ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم‌چنین در این جلسه بررسی لایحه شهرداری تهران در خصوص «ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک مقیاس سوخت‌رسانی» را در دستور کار قرار دادند.

    سید جعفر تشکر هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره توضیح داد که بارها در این زمینه بحث شده بود اما راهکار عملیاتی ارائه نشد.

    وی با بیان اینکه عملا ما نتیجه مطلوبی در این زمینه نداشتیم، گفت: از بخش‌های مختلف شهرداری در کمیسیون دعوت شد که بدون اینکه شهرداری وارد تجارت خرد شود، این طرح به مرحله اجرا برسد.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه قیمت بالای زمین در تهران برای سرمایه گذاران صرفه اقتصادی ندارد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران می‌تواند از زمین‌هایی که مورد استفاده نیست، برای راه اندازی این جایگاه ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

    میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه توسعه جایگاه‌های سوخت‌رسانی می‌تواند یکی از اقدامات مهم و بزرگ مدیریت شهری جدی باشد، تأکید کرد: بروکراسی های اضافی در این طرح حذف می شود تا سریعتر به روندی برسیم تا جایگاه ها با مشارکت خصوصی ایجاد شود.

    وی با اشاره به پیش بینی برای راه اندازی پنج جایگاه به ازای هر منطقه پایتخت، یادآور شد: 80 جایگاه بنزین و 30 جایگاه CNG در پایتخت نظر گرفته شده است.

    مظفر با اشاره به وجود زمین های خالی متعلق به شهرداری، دستگاه های دولتی و شهرک ها گفت: اراضی مازاد در پایانه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز به عنوان ظرفیت برای ایجاد این جایگاه ها پیش بینی شده اند.

    علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایجاد جایگاه های کوچک مقیاس اقدام خوبی است، گفت: تقاضای من این است که در ساخت این 110 جایگاه کوچک مقیاس، پیوست های فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد. 

    وی با اشاره به معنویات رهبر معظم انقلاب درباره پیوست های فرهنگی اظهار داشت: این فرموده ها زینت نیست و باید اجرایی شود.

    مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز بر اهمیت پیوست فرهنگی و اجتماعی در ایجاد جایگاه های کوچک مقیاس، تاکید کرد و گفت: در زمینه سرمایه گذاری نیز باید شرکت سرمایه گذاری دید مثبتی به سرمایه‌گذاران داشته باشد.

    وی ادامه داد: این مشارکت، خدماتی است و خدمت رسانی به مردم را تسهیل می کند و نمی‌توان روی سوددهی آن حساب باز کرد و سودآوری مبنای کار در این طرح نیست.

    مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: طرح اتاف (ارزیابی تأثیر فرهنگی و اجتماعی) برای راه اندازی جایگاه های کوچک مقیاس مورد توجه قرار گیرد.

    وی تأکید کرد: موضوع سلامت و محیط زیست جایگاه ها باید به صورت جدی مدنظر باشد و ممکن است برای ساکنان خطرساز باشد.

    وی افزود: تقاضای ما این است که جایگاه های سوخت به هیچ عنوان در اطراف منازل مسکونی ساخته نشود که سلامت مردم با خطر مواجه نشود.

    نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی در این جایگاه ها بسیار ضروری است، گفت: این پیوست باید به تأیید کمیسیون ملزم شود تا اجرای طرح معطل نماند.

    در نهایت اعضای شورای شهر ایجاد جایگاه های سوخت رسانی کوچک مقیاس را تصویب کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط