فونیکسریمکسبهتام

مراجعه بیش از ۱۲ میلیون خودرو به مراکز معاینه فنی کشور در سال گذشته و قبولی ۷۷ درصدی

عصر خودرو- مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۳۷ هزارو ۵۳۰ خودرو سبک در مراکز معاینه فنی پذیرش شده اند افزود: ۷۷ درصد این خودروها موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شدند.

مراجعه بیش از ۱۲ میلیون خودرو به مراکز معاینه فنی کشور در سال گذشته و قبولی ۷۷ درصدی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا؛ عبدالله متولی در تشریح روند پذیرش خودروها در مراکر معاینه فنی و موفقیت انها در اخذ گواهی معاینه فنی گفت: در حال حاضر در سراسر کشور­ 667 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک با 856 خط آزمون در حال فعالیت هستند که 22  مرکز معاینه فنی با مجموع 32 خط در سال گذشته افتتاح شد و کد فعالیت در سامانه سیمفا دریافت کردند که این آمار در قیاس با سال 1399 با­ رشد 37 درصدی توسعه و راه اندازی همراه بوده است.

    وی افزود: تعداد پذیرش خودروهای سبک جهت اخذ گواهی معاینه فنی در سال گذشته 12 میلیون و 37 هزارو 530 خودرو بوده است که 77 درصد این تعداد توانستند گواهی معاینه فنی اخذ کنند. این آمار در سال 1399، 11 میلیون و 584 هزارو 414 خودرو بود ­­­که 75 درصد این تعداد موفق به اخذگواهی معاینه شده بودند.

    به گفته متولی، در بخش خودروهای دوگانه سوز نیز یک میلیون و 430 هزار و 438 خودرو سال گذشته در مراکز معاینه فنی کشور پذیرش شد که با توجه به دو مخزنه بودن برخی از خودروها یک میلیون و 552 هزارو 207 مورد منجر به بازرسی چشمی  مخزن شد و از این تعداد یک میلیون و 318 هزارو 504 مخزن مورد تایید قرار گرفت.

    وی ادامه داد: در سال 1399 نیز با آماری مشابه با سال 1400  یعنی از مجموع یک میلیون و 412 هزار و 713 پذیرش خودروهای دوگانه سوز، یک میلیون و 537 هزارو 341 مخزن مورد بازرسی قرار گرفت و یک میلیون 289 هزارو 484 مخزن تایید شد.

    مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور این را هم گفت که هم اکنون 446 آزمایشگاه هیدرواستاتیک مخازن خودروهای دوگانه سوز درسطح کشور درحال فعالیت است که درسال گذشته 187 هزارو 672 مخزن را مورد آزمایش قرار دادند.

    وی تاکید کرد: در بخش خودروهای سنگین نیز در سال گذشته 684 هزارو 407 خودرو جهت اخذ معاینه فنی به 175 مرکز معاینه خودروهای سنگین مراجعه کردند که  80 درصد  آنها موفق به اخذ معاینه فنی شده اند، این آمار در سال 1399، 758 هزار و 495 خودرو بوده که 78 درصد آنها گواهی معاینه فنی دریافت کرده اند.

    مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر 74 خط معاینه فنی موتور سیکلت در مراکز معاینه فنی خودروهای سطح کشور در حال فعالیت هستند افزود: درسایر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک نیز زیرساخت استقرار این خطوط آزمون موتور­سیکلت  موجود بوده که در کمترین زمان آماده فعالیت می باشند که البته این مهم مستلزم ضمانت اجرایی قانون معاینه فنی موتور سیکلت از جانب دستگاه های ذیربط است چرا که متأسفانه در سال گذشته تنها 136 موتور سیکلت اقدام به دریافت گواهی معاینه فنی کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو