فونیکسریمکسبهتام

تحقیقات درباره تصادف مرگبار خودروی برقی تسلا آغاز شد

عصر خودرو- سازمان نظارت بر ایمنی خودرو در ایالات متحده تحقیقات ویژه‌ای را در مورد برخورد مرگبار یک خودروی تسلا از مدل ۳ با یک عابر پیاده در کالیفرنیا آغاز کرده‌اند که گفته می‌شود در آن سیستم پیشرفته رانندگی خودکار استفاده شده است.

تحقیقات درباره تصادف مرگبار خودروی برقی تسلا آغاز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سازمان نظارت بر ایمنی خودرو در ایالات متحده تحقیقات ویژه‌ای را در مورد برخورد مرگبار یک خودروی تسلا از مدل 3 با یک عابر پیاده در کالیفرنیا آغاز کرده‌اند که گفته می‌شود در آن سیستم پیشرفته رانندگی خودکار استفاده شده است.

    اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) روز پنجشنبه در گزارش به روز رسانی شده خود به حادثه کالیفرنیا اشاره کرد.

    روزنامه "سن دیگو یونیون-تریبیون" در گزارشی که 7 ژوئن منتشر شد، نوشت که یک خودروی تسلا به هوا رفته و به یک زن برخورد کرده است. وی در این حادثه کشته شد.

    شبکه خبری ان‌بی‌سی در سن دیگو نیز اعلام کرد که یک مرد 39 ساله به قتل با وسیله نقلیه و رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر در این حادثه متهم شده است.

    اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا قبلاً 35 مورد تحقیق ویژه درباره تصادفات وسایل نقلیه تسلا را آغاز کرده بود که مظنون به استفاده از سیستم‌های کمک راننده پیشرفته مانند Autopilot از سال 2016 بودند.

    این اداره معمولاً سالانه بیش از 100 تحقیق ویژه تصادف را در مورد فناوری‌های نوظهور و سایر مسائل بالقوه ایمنی خودرو که به عنوان مثال به تدوین قوانین ایمنی در کیسه های هوا کمک کرده است، انجام می‌دهد.

    در مجموع 15 مورد مرگ ناشی از تصادف در تحقیقات تسلا گزارش شده است، که آخرین حادثه در ایالت کالیفرنیا صورت گرفته است.

    تسلا که دفتر مطبوعاتی خود را منحل کرده است، به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    به طور جداگانه، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا به رویترز گفت که درباره یک حادثه دیگر در ایالت فلوریدا مذاکرات خود با تسلا را آغاز کرده است.

    در تصادف روز چهارشنبه در فلوریدا یک راننده 66 ساله خودروی تسلا و یک مسافر 67 ساله کشته شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو