فونیکسریمکسبهتام

با تضمین کیفی قوای محرکه تارا کلید خورد

عملگرایی ایران خودرو در تحول کیفیت

عصر خودرو- تحول در کیفیت با ارائه تضمین های عملی رویکردی است که طی ۴ دهه فعالیت صنعت خودرو ایران رویدادی بی سابقه است و ایران خودرو برای نخستین بار با جدیت وارد عملگرایی در این عرصه شده است.

عملگرایی ایران خودرو در تحول کیفیت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲:۰۰
  • عملگرایی ایران خودرو در تحول کیفیت
  • عملگرایی ایران خودرو در تحول کیفیت
  • عملگرایی ایران خودرو در تحول کیفیت
  • عملگرایی ایران خودرو در تحول کیفیت

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تحریم ها با هدف وارد کردن ضربه های سنگین به صنعت خودرو ایران از حدود 4 سال قبل شدت گرفته اند و همین مساله موجب شده تا بعضا شاهد افت کیفیت در برخی خودروها و عملکرد صنعت خودرو باشیم که با اوج گیری این مسائل، رهبر انقلاب اسلامی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و ایران خودرو از همان زمان با جدیت تحول کیفیت را در دستور کار قرار داد. حال ایران خودرو با فراهم کردن بستر های به روز و لازم، تحول کیفیت را با تضمین عملی آغاز کرده و در گام نخست به واسطه به روز رسانی و ارتقاء خطوط تولید موتور و گیربکس، خودرو های تارا تولیدی از ابتدای تیرماه مشمول 6 ماه تضمین با بسته های جبرانی در زمینه این قطعات خواهند بود و به زودی محصولات دیگر نیز با ورود به این چرخه کیفی سازی؛ مشتریان را از مراجعه به دلیل مشکلات فنی به نمایندگی ها بی نیاز می کند.

در طرح ارتقاء کیفیت قوای محرکه ایران خودرو خریداران تاراهای تولیدی از ابتدای تیرماه تا 6 ماه نیاز به مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش به دلیل مشکلات فنی را نخواهند داشت و در صورت نیاز به مراجعه بدون نوبت می توانند به تمامی نمایندگی ها مراجعه کنند و خودروشان را طی 48 ساعت پس از عیب یابی و رفع مشکل تحویل بگیرند و اگر به زمان بیشتری برای رفع مشکل نیاز بود، بسته جبرانی ویژه ای به آن ها تعلق خواهد گرفت. این طرح قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن در دوره آزمایشی برای حداقل دو خودرو دیگر از جمله رانا پلاس اتوماتیک نیز اجرایی شود. بدیهی است اجرای چنین طرحی از منظر خدمات پس از فروش هزینه های سنگینی را متوجه شبکه خدمات ایران خودرو خواهد کرد و این خودروساز بدون اطمینان از ارتقاء کیفیت قوای محرکه و قابل اعتماد بودن آن چنین تضمینی را طی مدت زمان مشخص ارائه نمی کرد.

کیفیت بدون گذر از محصولات قدیمی گذشته محقق نمی شود و ایران خودرو نیز در همین راستا و پیرو دستور رییس جمهور مبنی بر خروج خودروهای قدیمی از خطوط تولید، پس از خداحافظی با پژو 405 قرار است تا پایان سال جاری بعد از محقق شدن تعهدات به سازمان تاکسیرانی، سمند را نیز از خط تولید خارج کند و در نتیجه محصولات این خودروساز در سال جاری شامل تارا، دنا پلاس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، پژو 207 اتوماتیک و دستی، پژو 206، خودروی رانا با گیربکس شش سرعته و نیز پژو پارس و هایما خواهد شد.

ایران خودرو چگونه تحول کیفیت را رقم زد ؟
طراحی و تولید محصولات جدید با امکانات و تجهیزات و ایمنی روز، یکی از اقداماتی است که با جدیت در گروه صنعتی ایران خودرو دنبال می شود. ایران خودرو در همین راستا 279 پروژه ارتقای کیفیت در زنجیره تولید خودرورا در سال جاری تعریف کرده است. 7 محصول با استانداردهای 85گانه در حال توسعه و تولید هستند و 73 پروژه برای محصولات در حال تولید در حوزه قوای محرکه، گیربکس، رنگ، استحکام و دوام بدنه نیز در حال اجراست که ثمرات این پروژه ها در نیمه دوم امسال مشخص می‌شود.  همچنین 199 پروژه ارتقاء کیفیت دیگر نیز تا پایان سال نهایی خواهد شد که از آن جمله می توان به تعامل با سازنده‌ها برای افزایش کیفیت قطعات، افزایش نظارت‌های سازمانی و اداری در زنجیره تولید و تامین و عرضه مستمر قطعات باکیفیت به خطوط تولید و شبکه خدمات پس از فروش و ارتقای سیستم ها و به روز رسانی خطوط تولید اشاره کرد.

رشد کمیت به موازات کیفیت
در راستای تحقق رشد 50 درصدی تولید خودرو نسبت به سال گذشته و هدفگذاری تولید 725هزار خودرو سوار یدر سال جاری توسط گروه صنعتی ایران خودرو؛ این خودروساز در حال حاضرهر 30 ثانیه یک خودرو تولید می کند و امار تولید روزانه آن به 2500 دستگاه رسیده که در برنامه ای میان مدت قرار است این آمار به روزانه 2900 دستگاه ارتقاء پیدا کند. بررسی نشان دهنده آن است که عبور غیرمستقیم محصولات از خطوط تولید و تولید خودروهای دارای کسری قطعه موجب افت 25 درصدی کیفیت می شود و با اجرای برنامه های مدون متعدد در راستای کاهش تولید خودروهای ناقص و عبور مستقیم محصولات از خط تولید در حرکتی پرشتاب رشد 25 درصدی کیفیت محقق شده است و از مجموع بیش از 62 هزار خودرو دارای کسری قطعه در ابتدای طرح تحول کیفیت در ایران خودرو هم اکنون این امار به حدود 22 هزار دستگاه رسیده و تکمیل این خودرو ها همچنان با قدرت در دستور کار آبی ها قرار دارد.

معرفی خودروهای برقی و هیبریدی
صنعت خودرو ایران برای همگام شدن با صنعت خودروسازی بین المللی نیازمند ورود به عرصه خودروهای پاک الکتریکی و هیبریدی است. قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو در همین زمینه از برنامه این خودروساز برای رونمای از خودرو هیبریدی طی نیمه دوم سال آینده خبر داد و فزود: در زمینه خودرو برقی بیش از سه سال است که در حال تحقیق و توسعه هستیم و بدون ایجاد زیرساخت های لازم نمی توانیم تولید این خودرورا آغاز کنیم.

خبرنگار: ابراهیم واحدی
عکس: اعظم صباغ

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو