فونیکسریمکسبهتام

یک رقیب دیگر برای تسلا؛

رونمایی از ام جی ۴، هاچ‌بک برقی چینی-بریتانیایی

عصر خودرو- خودروی جدید ‌ام جی ۴ که تصاویر رسمی آن، اخیرا منتشر شده یک هاچ‌بک تمام الکتریکی است که توسط این شرکت چینی بریتانیایی برای رقابت با امثال فولکس واگن ID. ۳ ساخته شده و به احتمال زیاد از شهریور امسال شاهد ورود آن به بازار‌های بین‌المللی خواهیم بود.

رونمایی از ام جی ۴، هاچ‌بک برقی چینی-بریتانیایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، ام جی 4، نخستین محصول تولیدی‌ ام جی روی پلت فرم MSP است. این خودرو که تصاویر رسمی آن، اخیرا منتشر شده یک هاچ‌بک تمام الکتریکی است که توسط این شرکت چینی بریتانیایی برای رقابت تولید شده.

    ام جی 4 در واقع جدیدترین عضو خانواده شرکت بوده و اولین نمونه تولید شده روی پلت فرم MSPام جی محسوب می‌شود. جالب است بدانید قبلاً نسخه ویژه بازار چین این خودرو توسط برند مولان رونمایی شده بود و اکنون شاهد رونمایی آن با نشان ‌ام جی هستیم.

    در حالی که در همه جای دنیا محبوبیت شاسی‌بلند‌ها از همیشه بیشتر شده، خودرو‌هایی در ابعاد و اندازه‌های ‌ام جی 4 در اروپا بسیار محبوب هستند.

    روی پلت فرم جدید این خودرو قرار است در آینده شاهد طراحی و تولید مجموعه‌ای از خودرو‌های تمام الکتریکی جدید باشیم.


    yektanet.com
    مدتی پیش برخی تصاویر این خودرو توسط وب سایت‌های چینی منتشر شده بو. در نگاه اولیه به تصاویر رسمی ‌ام جی 4 می‌توان به خوبی متوجه شد که شرکت با طراحی آن، قلب بازار هاچ بک‌های سگمنت C را نشانه گرفته است. ‌

    ام جی 4 با داشتن ابعادی معادل 4287 میلی‌متر طول، 1836 میلی‌متر عرض و 1506 میلی‌متر ارتفاع دقیقاً همان اندازه‌ای را دارد که از یک هاچ‌بک خانوادگی انتظار می‌رود.

    طراحی؛ ظاهری متفاوت‌تر از همیشه
    از نظر ظاهری، هیچ شباهتی بین این خودرو و دیگر محصولات خانواده‌ام جی وجود ندارد. در طراحی بخش جلویی چراغ‌های باریک و تیز LED آن بسیار به چشم می‌زنند. در عقب نیز چراغ‌های تمام عرض که به زیبایی هر چه تمام زیر پنجره قرار گرفته، جلوه خاصی به ‌ام جی 4 بخشیده‌اند.

    طراحی این خودرو شاهد برخی عناصر الهام گرفته از شاسی‌بلند‌ها نیز است که از آن جمله می‌توان به فلاپ‌های زیر در‌ها اشاره کرد. قسمت بالایی در عقب نیز به یک اسپویلر با طراحی بسیار خاص مجهز شده است.

    داخل کابین، به لطف استفاده از پلت فرم جدید MSP و حذف تونل گیربکس، خودروی‌ ام جی 4 فضای سرنشین بسیار بیشتری دارد. روی کنسول مرکزی شناور این خودرو نیز شاهد نصب سلکتور حالت رانندگی چرخشی و ترمز پارک الکترونیکی هستیم. همچنین یک صفحه نمایش مرکزی بزرگ درست بالای داشبورد نصب شده است. یک صفحه نمایش دیجیتال کیلومتر و آمپر‌ها نیز درست پشت فرمان دو پره جدید این خودرو قرار دارد.

    پیشرانه، باتری و ظرفیت پیمایش ام جی 4
    شرکت ‌ام جی می‌گوید به لطف استفاده از پلت فرم MSP موفق شده تا یک هاچ‌بک الکتریکی با ارتفاع بسیار کم بسازد. در واقع این دستاورد به لطف نصب دو پک باتری با ضخامت 110 میلی‌متر در کف خودرو به دست آمده است. ‌ام جی می‌گوید می‌تواند روی این پلتفرم انواع مختلف خودرو و ون با طول بین دو محور 2650 تا 3100 میلی‌متر را بسازد.

    به عبارت دیگر، این پلت فرم می‌تواند برای تولید هاچ‌بک‌های خانوادگی تا شاسی‌بلند‌های سایز بزرگ استفاده شود. از دیگر مزایای این پلتفرم می‌توان به امکان نصب پک باتری با ضخامت بسیار کم با ظرفیت بین 40 تا 150 کیلووات ساعت اشاره کرد.

    برای خودروی ‌ام جی 4، شرکت دو پک باتری مختلف ارائه خواهد کرد. مدل پایه خودرو از پک باتری 51 کیلووات ساعتی استفاده کرده و ظرفیت پیمایشی آن مطابق با چرخه WLTP حدوداً 350 کیلومتر است. ولی شرکت یک نسخه با ظرفیت باتری 64 کیلووات ساعتی و ظرفیت پیمایش 450 کیلومتری را نیز روانه بازار خواهد کرد.

    در مدل پایه، تک موتور الکتریکی خودرو حدوداً 165 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مدل قوی‌تر این خودرو نیز از یک موتور حدوداً 200 اسب بخاری استفاده کرده و صفر تا صدی زیر 8 ثانیه‌ای دارد. حداکثر سرعت خودرو روی 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

    محصولات جدید روی پلتفرم طراحی شده
    ام جی قبلاً گفته بود که پلت فرم MSP از پیشرانه‌های دو موتوره تمام چرخ محرک پشتیبانی می‌کند و بعد‌ها قرار است نسخه دو دیفرانسیل‌ ام جی 4 نیز طراحی و تولید شود. شرکت هنوز چیزی در مورد مشخصات شارژ خودرو نگفته، ولی پلت فرم MSP در حال حاضر یک معماری 400 ولتی بوده و در آینده امکان ارتقای آن به سیستم 800 ولتی با پشتیبانی از شارژ سریع‌تر وجود دارد.

    طبق ادعای ‌ام جی، این پلتفرم امکان تعویض باتری را داشته و به روزرسانی‌های آنلاین برای بهبود عملکرد سیستم باتری آن ارائه می‌شود.
    دیوید الیسون، از مدیران ارشد شرکت ‌ام جی موتور بریتانیا در مورد این خودرو گفته: «ام جی 4 قرار است نقشی کلیدی در فاز بعدی رشد شرکت ‌ام جی بازی کند. پلت فرم جدید MSP به ما این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های مختلفی برای گسترش محصولات الکتریکی خود در بازار‌های جهانی داشته باشیم. خانواده خودرو‌های الکتریکی ما به لطف طراحی جذاب، تکنولوژی مدرن و ارزش خرید بالا قطعاً با استقبال خوبی در بازار مواجه خواهند شد.»

    هنوز مشخصات فنی کامل و جزئیاتی قیمتی ‌ام جی 4 منتشر نشده است، ولی نزدیک به زمان ورود آن به بازار می‌توان منتظر این موارد و همچنین لیست آپشن‌های عرضه شده برای این خودرو بود. در بازار بریتانیا، احتمالا ‌ام جی 4 با قیمتی حداقل 30 هزار پوندی روانه بازار خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم