فونیکسریمکسبهتام

خودروسازی ایران نیازمند فناوری‌های نوین است

عصر خودرو- استاد دانشگاه و رئیس مرکز تحقیقات، مدیریت و پیشگیری از مصدومیت‌های حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: صنعت خودروسازی ایران به شدت نیازمند فناوری های نوین و به روز است.

خودروسازی ایران نیازمند فناوری‌های نوین است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، دکتر همایون صادقی کیفیت استاندارد خودروهای ساخت ایران را تا حدودی قابل قبول خواند و افزود: در حال حاضر خودروهای ایرانی به شکلی نیستند که مدعی شویم هیچ استانداردی در آنها رعایت نمی شود، اما باید توجه داشت که صرف داشتن استاندارد به تنهایی برای ایمنی خودرو کفایت نمی‌کند.

    وی اظهار داشت: در کنار رعایت اصول استانداردسازی، باید با بالاترین فناوری موجود، ایمنی خودروها را تضمین کرد تا سیستم کنترل پایداری آنها افزایش یابد.

    صادقی، ایمنی خودروهای ایرانی را شایسته مردم کشور ندانست و یادآور شد: برای بهبود کیفیت خودروهای ساخت داخل باید بین صنعت و دانشگاه روابط تنگاتنگ و مستمری وجود داشته باشد تا با بهره مندی از فناوری های جدید زمینه های کیفی سازی و ایمنی خودروها را افزایش دهیم.

    وی با اشاره به فعالیت های چشم گیر مرکز تحقیقات، مدیریت و پیشگیری از مصدومیت‌های حوادث ترافیکی تبریز در زمینه کاهش خطاهای فنی خودروها، از این مرکز به عنوان قطب آموزشی کشور در زمینه‌ سلامت ترافیک یاد کرد و گفت: بر همین اساس تدریس این حوزه در کشور بر عهده‌ دانشگاه علوم پزشکی تبریز گذاشته شده است.

    صادقی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا با توسعه‌ این درس در کشور، ایمنی ترافیک بهبود یابد و نیازهای فردی، آگاهی از حقوق اجتماعی، مطالبه‌گری و درخواست و تقاضای ایمنی حمل و نقل در جامعه و افراد ایجاد شده و روز به روز تقویت شود.

    وی با اشاره به اینکه در برنامه‌ آموزشی دانشگاه‌های مختلف کشور، دروس عمومی در نظر گرفته شده است که هدف آنها برطرف کردن نیازهای جاری دانشجویان است، اضافه کرد: در این ساختار یکی از نیازهای اساسی که تاکنون پاسخ هم داده نشده است، ایمنی ترافیک می باشد که باید دانشجویان آموزش می‌دیدند.

    وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات مختلف و متعدد موجود در حوزه‌ ترافیک، نیاز به آموزش در این حوزه مشهود است و این نیاز سبب شده است تا طرح درس و برنامه‌ ای را تدوین کنیم که دانشجویان آن را مانند سایر دروس عمومی سپری کنند.

    صادقی افزود: دروس ترافیکی در چند مرحله اجرایی، بررسی و طراحی نهایی شدند که این درس برای تمامی دانشجویان صرف نظر از رشته‌ تحصیلی‌ در نظر گرفته شده است و تعداد دانشجویان تحت آموزش نیز بسیار زیاد بوده و اساتید موجود وقت کافی برای تدریس آن دروس را نداشتند که بر همین مبنا دوره‌ های آموزشی تربیت مدرس ایمنی ترافیک در تبریز برگزار شد تا مدرس کافی برای تدریس در این دوره ها وجود داشته باشد.

    به گفته وی برگزاری دوره‌های تربیت مدرس در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب نهایی شده است تا به‌ عنوان درس اختیاری در دانشگاه‌ها آموزش داده شود.

    رئیس مرکز تحقیقات، مدیریت و پیشگیری از مصدومیت‌های حوادث ترافیکی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گفت: از هر 10 منطقه آمایشی و 24 دانشگاه کشور در دوره های آموزشی این مرکز شرکت کرده اند که اساتید حاضر در این دوره ها از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها بودند، اما در رشته‌های دیگر تدریس می‌کردند.

    صادقی توسعه دانش آکادمیک، ترجمان و کاربست دانش، ارزشیابی و اعتبارسنجی، توسعه زیرساخت ها و ارایه خدمات مبتنی بر دانش را حیطه کاری مرکز تحقیقات ایمنی ترافیک تبریز بیان کرد و یادآور شد: اپیدمیولوژی و سنجش ریسک حوادث ترافیکی با تمرکز بر عوامل خطر انسانی، مطالعات در حیطه ایمنی ترافیک با تمرکز بر سنجش و ارتقای عملکرد رانندگی در محیط آزمایشگاهی و واقعی، مطالعات متدولوژیک و تولید و استفاده از شواهد و اطلاعات( سیستم های ثبت، مطالعات مروری، مطالعات متدلوژیک و سایکومتریک)، مطالعات مبتنی بر مدیریت (مدیریت ارائه خدمات سلامت، سیاستگذاری ایمنی ترافیکی و اقتصاد سلامت و ایمنی ترافیک)، مطالعات بالینی و مطالعات مداخله ای مرتبط با ایمنی ترافیک، مطالعات فناورانه در تولید فناوری های کاربردی در راستای ارتقای ایمنی ترافیک کشور و پژوهش در آموزش ارتقای ایمن را از اولویت های پژوهشی مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب حوادث جاده ای تبریز اعلام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو