فونیکسریمکسبهتام

بار گرانی کامیون های اسقاطی بر دوش کامیون داران

عصر خودرو- دبیرکانون انجمن های صنفی کامیون داران گفت: مشکل کامیون های اسقاطی که پیش از این توسط وزارت راه و شهرسازی وعده داده شده بود برطرف می شود، همچنان ادامه دارد.

بار گرانی کامیون های اسقاطی بر دوش کامیون داران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد کریمی گفت: مشکلات خرید کامیون‌های اسقاطی برای پلاک گذاری کامیون‌های وارداتی اروپایی سه ساله همچنان ادامه دارد و با توجه به آنکه چندی پیش معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای برای حل این مشکل ابلاغ کرده بود، اما همچنان ما با معضل گرانی کامیون‌های اسقاطی رو به رو هستیم.

    به گفته دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور در ابتدای اردیبهشت امسال بسیاری از کامیون داران برای حل این مشکل مقابل وزارت راه و شهرسازی و ریاست جمهوری جمع شدند و به این مشکل اعتراض کردند. در همان زمان اعلام شد که این موضوع به زودی برطرف می‌شود، اما هنوز بعد از گذشت دو ماه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

    او می‌گوید، دیروز مجددا تعدادی از کامیون داران در مقابل سازمان راهداری در اعتراض به گرانی کامیون‌های اسقاطی و برای رفع این مشکل جمع شدند که رئیس سازمان راهداری در بین کامیون داران اعلام کرد که ما همچنان پیگیر حل این مشکل است و امیدوار هستیم به زودی برطرف شود.

    به گفته کریمی، بند «پ» ماده 3 قانون برنامه دائمی کشور اعلام کرده که دارندگان ناوگان فرسوده می‌توانند با واردات کامیون‌های با عمر سه سال اروپایی و اسقاط، کامیون‌های خود را نوسازی کنند. در دل این قانون هم مشخص است که گروه هدف دارندگان ناوگان فرسوده هستند، اما متأسفانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در برنامه‌ای که برای نوسازی ناوگان داشته موضوع اسقاط را به مرحله آخر سپرده، یعنی یک متقاضی خرید کامیون خود را (کامیون با عمر 3 سال وارداتی) انجام دهد، مجوز‌های محیط زیست، استاندارد و خدمات پس از فروش می‌گیرد، بعد کامیون از گمرک ترخیص می‌شود و قبل از شماره‌گذاری، متقاضی باید خودروی اسقاط را بیاورد.

    او گفت: زمانی که این موضوع مطرح شد قیمت یک دستگاه کامیون اسقاطی مثلا حدود 170 تا 200 میلیون تومان بود و قیمت یک دستگاه کامیون نو هم 2 میلیارد تومان بود، اما امروز وقتی قیمت یک دستگاه کامیون نو چندین برابر شده به طور طبیعی قیمت ناوگان فرسوده و کامیون‌های اسقاطی هم افزایش می یابد.

    این در حالی است که بسیاری از کامیون داران کامیون‌های خود را تحویل گرفته، اما هنوز به دلیل این مشکل پلاک گذاری نکرده و از سوی دیگر هم تعداد بسیاری از کامیون‌ها در گمرکات کشور هم منتظر انجام این مصوبه هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو