فونیکسریمکسبهتام

تورم بالا در آمریکا قیمت بنزین را به اوج ۵ دلار در هر گالن رساند

عصر خودرو- متوسط قیمت بنزین در آمریکا در روز شنبه برای اولین‌بار در تاریخ این کشور به ۵ دلار در هر گالن رسید.

تورم بالا در آمریکا قیمت بنزین را به اوج ۵ دلار در هر گالن رساند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایبِنا، متوسط قیمت بنزین در آمریکا در روز شنبه برای اولین‌بار در تاریخ این کشور به 5 دلار در هر گالن رسید و فشار تورم را که به بالاترین رقم طی دهه‌های گذشته رسیده است، افزایش داد. قیمت بنزین هزینه سیاسی بالایی برای دولت بایدن دارد.

    گزارش انجمن اتومبیل آمریکا در مورد بنزین 5 دلاری بدین معناست که قیمت بنزین در آمریکا دوسوم نسبت‌به سال گذشته افزایش یافته و از زمان روی کار آمدن دولت بایدن بیش‌از 2 برابر شده‌است.

    افزایش قیمت انرژی نقش مهمی در ادامه روند افزایش تورم دارد که بازهم در ماه مه تسریع شده و درحال‌حاضر با سریع‌ترین سرعت از دسامبر 1981 بالا می‌رود. جدیدترین شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد قیمت‌ها 1 درصد نسبت‌به ماه قبل و 8.6 درصد نسبت‌به همین زمان در سال گذشته افزایش‌یافته است.

    دولت بایدن بارها ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را مقصر این شرایط اعلام کرده و عقیده دارد حمله روسیه به اوکراین دلیل اصلی افزایش شدید قیمت نفت خام و به‌دنبال آن بالا رفتن هزینه سوخت بوده‌است.

    شاخص نفت خام برنت از زمان حمله روسیه به اوکراین به بیش‌از 120 دلار در هر بشکه رسیده و افزایش شدیدی نسبت‌به پایین‌ترین رقم 10 دلار در هر بشکه در اوج همه‌گیری کرونا در 2 سال گذشته داشته‌است.

    کاخ‌سفید در ماه‌های اخیر مقادیر بالایی نفت از ذخایر استراتژیک فدرال آمریکا آزاد کرده تا کمبود نفت در بازار را از بین برده و قیمت آن را پائین بیاورد. آمریکا همچنین از عربستان و سایر کشورهای عضو اوپک پلاس درخواست افزایش تولید کرده‌است.

    کاخ‌سفید یک عامل دیگر در افزایش قیمت نفت و بنزین را عدم تمایل شرکت‌های نفتی آمریکا برای حفاری می‌داند.

    قیمت 5 دلار در هر گالن برای بنزین در آمریکا که برابر با 1.26 یورو در هر لیتر می‌شود، هنوز هم پائین‌تر از قیمت بنزین در انگلیس در روزهای اخیر است که به 1.83 یورو در هر لیتر رسیده‌است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو