فونیکسریمکسبهتام

قیمت بنزین در آمریکا بازهم رکورد زد

عصر خودرو- طبق گزارش انجمن اتومبیل آمریکا، متوسط قیمت بنزین در این کشور تا ششم ژوئن به بالاترین رکورد ۴ دلار و ۸۶ سنت در هر گالن رسید و به‌نظر می‌رسد طی چند روز آینده آستانه ۵ دلار را می‌گذراند.

قیمت بنزین در آمریکا بازهم رکورد زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، قیمت بنزین در آمریکا 26 سنت طی یک هفته افزایش داشته و به بیش‌از 4 دلار و 80 سنت در هر گالن رسیده است. ذخایر بنزین آمریکا رو به کاهش و ظرفیت پالایشی این کشور به سطحی پایین‌تر از قبل از بحران کرونا رسیده‌است.

    طبق گزارش انجمن اتومبیل آمریکا، متوسط قیمت بنزین در این کشور تا ششم ژوئن به بالاترین رکورد 4 دلار و 86 سنت در هر گالن رسید و به‌نظر می‌رسد طی چند روز آینده آستانه 5 دلار را می‌گذراند.

    این یک چالش جدید برای دولت بایدن است که در تلاشی بیهوده سعی در پایین آوردن قیمت بنزین به شیوه‌های مختلف از جمله آزادسازی نفت خام از ذخایر استراتژیک نفتی دارد.

    آمریکایی‌ها با در نظر گرفتن قیمت بالای بنزین در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر شرکت خواهند کرد. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد تنها 27 درصد از آمریکایی‌ها و 51 درصد از دموکرات‌ها موافق سیاست‌های بایدن برای کنترل قیمت بنزین هستند. 48 درصد از آمریکایی‌هایی که در انتخابات میان‌دوره‌ای شرکت می‌کنند قیمت بنزین را بسیار بااهمیت می‌دانند.

    طبق گفته‌ پاتریک دی‌هان، سرپرست تحقیقات نفتی در مؤسسه گس‌بادی:«پس‌از یک هفته پرتنش از افزایش قیمت بنزین در تمام شهرها، ایالت‌ها و مناطق آمریکا، خبرهای بدتری در راه است. به‌نظر می‌رسد قیمت بنزین به‌زودی از متوسط حساس 5 دلار عبور کند».

    وی اضافه کرد:«ذخایر بنزین در آمریکا علی‌رغم تقاضای پایین به‌خاطر قیمت‌های بالا همچنان رو به کاهش است که نتیجه ظرفیت پائین پالایشگاهی نسبت‌به سطح قبل از کرونا و مصرف بالاست. به‌نظر نمی‌رسد این شرایط به این زودی‌ها بهبود یابد».

    طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر بنزین این کشور در حال حاضر 9 درصد پایین‌تر از متوسط پنج‌ساله برای این زمان از سال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط