فونیکسریمکسبهتام

فراخوان نخستین همایش معرفی نیازهای فناورانه ایران خودرو منتشر شد

قدم های دانش بنیان ایران خودرو

عصر خودرو- سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و گروه صنعتی ایران خودرو در راستای تحقق این شعار از ابتدای سال اقدامات دانش بنیان متعددی را در دستور کار قرار داده است که تازه ترین آن ها ایجاد مراکز نوآوری در ایران‌خودرو با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان است و در همین راستا فراخوان نخستین همایش معرفی نیازهای فناورانه را در تاریخ های ۲۲ و ۲۳ خردادماه نیز منتشر شده است.

قدم های دانش بنیان ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه صنعتی ایرانی خودرو در راستای بومی سازی بسیار از تکنولوژی ها و قطعات خودرو که پاشنه آشیل مهم صنعت خودرو ما به حساب می آید همواره رویکرد استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان را در دستور کار داشته است و شرکت جتک وبه عنوان یکی از اعضای این گروه خودروسازی با ماهیتی دانش بنیان دستاورد های قابل توجهی را برای صنعت خودرو کشور به ارمغان اورده است که بدون شک سهم مهمی از آینده خودرو در ایران خواهد داشت.

    پروژه های دانش بنیان ایران خودرو از منظر فنی و تکنولوژی شامل تمرکز ویژه روی بومی سازی قطعات استراتژیکی مانند سیستم توربوشارژر، نسل نوین خودروهای الکتریکی و ... می شود که دستیابی به آن برای بسیار یاز خودروسازان و کشورهای جهان تا کنون میسر نشده و بسیاری از کشورهای مدعی مالکیت صنعت خودرو در این زمینه ها مصرف کننده تکنولوژی برخی از صاحبان این دستاورد های دانش بنیان هستند. گروه صنعتی ایران خودرو با چنین سابقه ای در تمرکز دانش بنیان روی توسعه صنعت خودرو همگام با علم روز جهان با ایجاد مراکز نوآوری به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت‌های نخبگان و شرکت های دانش بنیان کشور است و در همین راستا به واسهط تشکیل کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش بنیان با برگزاری همایش، نهضت شناسایی نخبگان را آغاز کرده است.

    صنعت خودرو با گذر از دستاورد های پایه، تلاش برای اصلاح وضع موجود و برنامه ریزی هایی نظیر کاهش خودروهای دارای کسری قطعه، افزایش تولید و ... برای افزایش توانمندی در آینده نیازمند توسعه دانش و داشته ها در بخش تکنولوژی و قطعات های‌تک است که این مهم بدون حضور شرکت های دانش بنیان و نخبگان میسر نخواهد شد. دستیابی به دانش طراحی و توسعه قوای محرکه، توسعه سیستم های پرخوران، توان طراحی و تولید خودرو الکتریکی با متد روز مشابه بزرگان صنعت خودرو و ده ها پیشرفت دیگر بخصوص در حوزه توسعه محصولات جدید با اتکا به برنامه های دانش بنیان در گروه صنعتی ایران خودرو موجب شده تا این خودروساز با امکان توسعه محصولات به روز امکان حضور قدرتمند در بازارهای جهانی و صادراتی را داشته باشد و در ردیف خودروسازان قابل رقابت با برند های معتبر قرار بگیرد و در مدت زمانی کوتاه؛ اشتباهات چندین دهه گذشته صنعت خودرو را تا حد قابل توجهی جبران کند.

    رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو طی ماه های اخیر و با روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی به گونه ای است که چهره سبد محصولات این خودروساز را با محصولاتی به روز تغییر خواهد داد و علاوه بر رفع نیاز مشتریان خودروهای اقتصادی، به مشتریان خودروهای در کلاس های متنوع نیز پاسخ خواهد داد و در عین حال توانمندی های دانش بنیان کنونی و آینده این گروه خودروساز موجب تعالی صنعت خودرو در کشور خواهد شد.

    در همین راستا علاقمندان به حضور همایش فناورانه گروه صنعتی ایران خودرو می‌توانند از طریق سایت ایران خودرو یا نشانی fair.sapco.com برای ثبت نام اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو